کد خبر: ۹۲۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

شرط تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان

مدیر عامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: دریافت عوارض آزادراهی از خودروها، زمینه ساز و لازمه‌ی تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان است.
شرط تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

رضا محمدیان، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: به رغم اینکه افزون بر ۹ ماه از افتتاح ۶ قطعه از آزادراه شیراز – اصفهان در سفر استانی شهید رییسی به فارس (مهرماه ۱۴۰۲) می‌گذرد و با وجود استقبال خوب هموطنان از این مسیر، امکان گرفتن عوارض آزادراهی در این مسیر هنوز فراهم نشده است.

وی، با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه هفت و همچنین نگهداری قطعات یک تا ۶ آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: تداوم تمام خدمات، تجهیزات و ماشین آلات در کنار فعالیت نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه، وابسته به درآمد حاصل از دریافت عوارض است.

او اظهار کرد: به رغم اینکه نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز - اصفهان از سوی معاونین وزارت راه و شهرسازی تایید شده، اما برای ابلاغ هنوز به تایید مقام عالی این وزارتخانه نرسیده است.

محمدیان افزود: با توجه به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه هشت آزادراه شیراز – اصفهان و ایجاد تعهد بیشتر برای شرکت ساخت و بهره برداری از این پروژه، ضرورت دارد که موانع پیش روی تکمیل این طرح و همچنین سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های ملی رفع شود.

وی، با اشاره به ترافیک سنگین موجود در آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: قطعا توقف خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر منجر می‌شود تبعات سنگین اقتصادی، اجتماعی و منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت.

او افزود: تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی، مانع اصلی در مسیر تکمیل این محور و همچنین نگهداری از آن در فصل گرما و سرما است و لذا از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس تقاضا داریم که با رفع این مشکل، به شتاب گرفتن روند تکمیل و توسعه این آزادراه کمک کنند.

پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح پنجشنبه ۲۰مهرماه ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله رییسی رییس‌جمهور افتتاح و اعلام شد بهره برداری از این طرح، علاوه بر کاهش مصرف سوخت و کاهش حوادث جاده‌ای، موجب کوتاه‌تر شدن مسیر شیراز - اصفهان و شهر‌های مرکزی و شمال کشور به میزان ۱۳۵ کیلومتر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین