کد خبر: ۹۲۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰

پشت پرده تاخیر دو هفته‌ای در اعلام غیرمتعارف مدیرعامل استقلال

استقلال به شکلی غیر متعارف نام فرشید سمیعی را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی کرد.
پشت پرده تاخیر دو هفته‌ای در اعلام غیرمتعارف مدیرعامل استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

حدود ۲ هفته پیش جلسه‌ای در هلدینگ خلیج فارس برگزار شد و در این جلسه احمد شهریاری، مصطفی کارخانه و ۳ عضو هیات مدیره قبلی، اعضای جدید هیات مدیره استقلال را تشکیل دادند. بعد از این اتفاق سهام داران باشگاه اعتراض کردند که چرا نماینده‌ای در هیات مدیره ندارند.

شهریاری به ۵ شرکتی که سهام دار استقلال هستند اعلام کرد اعضایی که او می‌گوید را باید به عنوان نماینده‌های شان انتخاب کنند، طبق خبری که روی سایت کدال قرار گرفته مهدی حیدرزاده به عنوان نماینده پتروشیمی تندگویان، فرشید سمیعی به عنوان نماینده پتروشیمی بوعلی، مهدی افضلی به عنوان نماینده پتروشیمی پارس، مصطفی کارخانه به عنوان نماینده پتروشیمی بندرامام و خود شهریاری به عنوان نماینده هلدینگ خلیج فارس معرفی شدند. نکته عجیب، اما اینکه سمیعی در جلسه هیات مدیره که حدود ۲ هفته قبل برگزار شود و زمانی که احمد شهریاری نپذیرفت مدیرعامل استقلال شود، به این سمت منصوب شد، اما ظاهرا به ۳ دلیل، باشگاه تا امروز نام او را اعلام نکرد.

اولین دلیل دستور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و شرکت‌های خصولتی بوده است که در آن آمده تا انتخاب رییس جمهور تغییری در تیم‌های مدیریتی انجام نشود، دومین دلیل آمدن استعلام‌های لازم برای مدیرعاملی سمیعی است و شاید سومین دلیل هم این باشد که اعضا قصد داشتند بعد از چند خرید بزرگ به مدیرعاملی او وجاهت بدهند و خبر مدیرعاملی او را بعد از خرید چند ستاره منتشر کنند.

نکته مهم این است که اعضای هیات مدیره همان زمان و بعد از جلسه دو هفته پیش، نامه را در اختیار سایت کدال قرار دادند، چون شرکت‌های بورسی نمی‌توانند بیشتر از ۳ ماه با سرپرست موقت اداره شوند و امروز هم خبر مدیرعامی فرشید سمیعی روی خروجی سایت کدال قرار گرفت. اینکه خبر مدیرعاملی فرشید سمیعیی روی سایت کدال منتشر شده به منزله آمدن جواب استعلام او نیست. کدال یک سامانه بورسی است که آخرین تغییر و تحولات، تصمیم ها، مصوبه‌ها و صورت جلسه‌ها را برای سهام داران کل و جز منتشر می‌کند و هیچ مسولیتی در قبال این اخبار متوجه این سایت نیست؛ هر سندی عضو مالی و حقوقی هیات مدیره و مدیرعامل آن را امضا کنند روی خروجی سایت کدال قرار می‌گیرد.

نکته عجیب ماجرا این است کمتر از یک ساعت بعد از انتشار این خبر در سایت کدال، رسانه رسمی باشگاه خبر مدیرعاملی سمیعی را اعلام کرد در شرایطی که این سایت مرجعی برای جواب استعلام نیست و صرفا اخبار شرکت‌های بورسی را روی خروجی اش قرار می‌دهد. از طرف دیگر در ۴۸ ساعت گذشته هیات مدیره جلسه‌ای برگزار نکرده است و طبیعی است انتشار خبری که باید حدود ۲ هفته پیش اعلام می‌شد، درست در روزی که خبر مدیرعاملی سمیعی روی خروجی سایت کدال قرار گرفت، بسیار عجیب است.

به هرحال به نظر می‌رسد رسانه رسمی استقلال منتظر پاسخ استعلام‌ها نمانده و همین که لیست ارسالی از این باشگاه روی سامانه کدال منتشر شده، خبر مدیرعاملی سمیعی را اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین