کد خبر: ۹۲۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

شستشوی مرتب روبالشتی‌ها را در فصل گرما جدی بگیرید

این روزها، گرمای شدید تابستان بسیاری را بیرون و داخل خانه و حتی در خواب خیس عرق کرده است.
شستشوی مرتب روبالشتی‌ها را در فصل گرما جدی بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناسان می‌گویند خواب شبانه توام با تعریق می‌تواند باعث تجمع باکتری در روبالشتی شود و آن را از برخی وسایل حمام و دستشویی کثیف‌تر می‌کند.

دکتر «گرت نای» در این باره گفت: رویه‌های بالشت را می‌توان کثیف‌تر از توالت در نظر گرفت. خبر خوب این است که منشاء این باکتری‌ها به احتمال بسیار زیاد خود شمایید و بنابراین، آسیب‌زا نیستند.

این کارشناس حوزه پزشکی توصیه می‌کند روبالشتی‌ها و ملحفه‌ها را هفته‌ای یک بار بشویید تا از تجمع میکروب‌ها و رشد باکتری‌ها جلوگیری شودـ حتی اگر منشاء این باکتری‌ها خودتان باشید.

نای در ادامه افزود: برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که پس از یک هفته، تعداد باکتری‌های روی روبالشتی نسبت به روی توالت فرنگی ۱۷ هزار کلونی بیشتر است.

روبالشتی‌هایی که شسته نشوند پس از یک هفته به‌طور متوسط حامل ۳ میلیون واحد تشکیل‌دهنده کلونی خواهند بود.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس پژوهش نای، بیشتر افراد معمولا در طول شب بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیمتر عرق می‌کنند. با این حال، دست‌کم ۲۰۰ میلیمتر از این آب جذب ملحفه‌ها یا لباس خواب می‌شود.

نای گفت: بدن سلول‌های پوست را تعویض می‌کند که به ریزش سلول‌های پوست منجر می‌شود. افراد روزانه به‌ طور متوسط ۵۰۰ میلیون سلول پوست از دست می‌دهند (که بیشتر در شب اتفاق می‌افتد)، بدن همچنین ترشحات دیگری دارد و مایعات بیشتری نیز از طریق بزاق از دست می‌دهد.

نای در ادامه افزود: یافته‌های یک پژوهش نشان داده است که یک بالشت معمولی دارای ۱۶ گونه متفاوت قارچ و در واقع میلیون‌ها هاگ قارچ است.

نای پیشنهاد می‌کند از ملحفه‌های پلی‌استر به‌کلی صرف‌نظر کنید و سراغ ملحفه‌های نخی یا کتانی بروید، لحاف را کنار بگذارید و فقط از ملحفه استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین