کد خبر: ۹۲۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

ابراز نگرانی عربستان از حمله رژیم صهیونیستی به یمن

وزارت خارجه عربستان از حملات رژیم صهیونیستی به یمن ابراز نگرانی کرد.
ابراز نگرانی عربستان از حمله رژیم صهیونیستی به یمن
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با نگرانی شدید تشدید تنش نظامی در یمن را بعد از حملات اسرائیل به الحدیده دنبال می‌کنیم. این مسأله بر شدت تنش کنونی در منطقه می‌افزاید و به تلاش‌ها برای پایان جنگ غزه آسیب می‌زند.

طبق گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند و منطقه و ملت‌های آن را از خطرات جنگ دور نگه دارند. تلاش‌های عربستان برای پایان جنگ غزه و حمایت از صلح در یمن ادامه دارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه چندین حمله را به بندر حیاتی الحدیده در یمن انجام دادند که از طریق آن نقل و انتقالات ۷۰ درصد از کالاها و مواد غذایی تجاری و فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود. این حملات همچنین به شهادت و زخمی شدن تعدادی از یمنی‌ها و آتش‌سوزی گسترده در انبارهای سوخت این بندر منجر شد. رژیم صهیونیستی شرکت نفت یمن و نیروگاه برق اصلی این شهر را هم هدف قرار داد.

این نخستین باری است که رژیم صهیونیستی مستقیما پایگاه‌هایی را در یمن هدف قرار می‌دهد. این حمله در واکنش به عملیات پهپادی اخیر موفق ارتش یمن در تل‌آویو انجام شد.

ارتش یمن از نوامبر رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ تحت محاصره دریایی قرار داده و حملاتی را علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، عرب و مدیترانه انجام می‌دهد. به دنبال عملیات‌های ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه ارتش یمن انجام دادند اما در متوقف کردن عملیات ارتش یمن ناکام مانده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین