کد خبر: ۹۲۲۸۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

چرا فیلم جواد عزتی با ۱۶۵ میلیارد تومان فروش از اکران برداشته شد؟

تهیه‌کننده فیلم «تمساح خونی» با انتقاد از محدودیت ۱۴ هفته‌ای اکران، این پرسش را مطرح کرد که آیا با استقرار دولت جدید و تغییر مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی آیین‌نامه اکران ماندگار می‌ماند؟
چرا فیلم جواد عزتی با ۱۶۵ میلیارد تومان فروش از اکران برداشته شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

«تمساح خونی» اولین تجربه جواد عزتی در زمینه کارگردانی است که در اکران نوروزی امسال روی پرده سینما‌ها رفت و تاکنون با فروش بیش از دو میلیون و ۷۵۵ هزار بلیت به رقم ۱۶۵ میلیارد تومان در صدر جدول فروش سینما‌ها قرار گرفته است.

این فیلم طبق آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ در آخرین روز‌های اکرانش است و این موضوع مورد انتقاد تهیه‌کننده آن قرار گرفته است.

کامران حجازی بیان کرد: «تمساح خونی» اولین فیلمی است که شامل قانون جدید شورای صنفی و آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ می‌شود؛ آن هم در شرایطی که فیلم تا پیش از تعطیلات تاسوعا و عاشورا سومین فیلم پرفروش هفته بود. برای من جای سوال است که تکلیف فیلم‌هایی که همچنان مخاطب دارند و به واسطه پتانسیل خود در هفته چهاردهم هم از فروش خوبی بهره‌مند هستند، چرا باید با پایان یا محدودیت در اکران مواجه شوند؟

او درباره اینکه آیا اجرای طرح «گروه سینمایی فرهنگ» نمی‌تواند فیلم «تمساح خونی» را همچنان روی پرده نگه دارد؟ گفت: این طرح شامل سینما‌هایی می‌شود که بیشتر از پنج سالن دارند و در سالن‌های کمتر از این تعداد، فیلم حذف می‌شود. همین یک مسئله بزرگ است، بخصوص در شهرستان‌ها که در شهر‌های زیادی اکران فیلم تمام می‌شود. نکته بعدی این است که چرا شرایط خاص ماه‌های گذشته کشور در وضعیت اکران فیلم‌ها درنظر گرفته نمی‌شود؟ «تمساح خونی» اگرچه هنوز پرفروش‌ترین فیلم سینماهاست، اما از زمان اکران خود با کلی اتفاق‌های خاص روبرو شد؛ اتفاق‌هایی که منجر به تعطیلی و نیز رکود سینما شدند و در این مدت روند فروش دچار وقفه‌هایی شد که نتیجه آن افت و خیز در میزان استقبال مخاطب بود. حالا بعد از سپری شدن این دوران به پایان ۱۴ هفته اکران رسیده‌ایم و می‌گویند زمان نمایش فیلم دیگر تمام می‌شود.

حجازی در پایان اظهار کرد: یک سوال مهم دیگر این است که چقدر ممکن است این قانون اکران ماندگار باشد و با استقرار دولت جدید ادامه پیدا کند؟ در ماه‌های آینده و پس از حضور دولت جدید تغییراتی در سازمان سینمایی خواهیم داشت و از آنجا که «تمساح خونی» اولین فیلم اکرانی و پرفروش سال جدید بوده که شامل قانون جدید اکران می‌شود، چه تضمینی بر تغییر نکردن آن است و اگر تغییری به وجود آید چه کسی پاسخگوی ضرر به این فیلم خواهد بود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین