کد خبر: ۹۲۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

ترامپ: پیش از تیراندازی هیچ هشداری به من داده نشده بود

دونالد ترامپ در نخستین مصاحبه خود پس از توطئه ترور نافرجامش اظهار کرد که پیش از حادثه هیچ هشداری درباره وجود یک مشکل دریافت نکرده بود.
ترامپ: پیش از تیراندازی هیچ هشداری به من داده نشده بود
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ در نخستین مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز پس از توطئه ترور نافرجامش در تاریخ ۱۳ جولای در پنسیلوانیا، اظهار کرد هیچ‌کس پیش از آغاز گردهمایی و پیش از حادثه، هیچ اخطار و هشداری درباره وجود یک مشکل به او نداده بود.

وی افزود: هیچ‌کس به من هشدار نداد، هیچ‌کس نگفت که مشکلی وجود دارد. من ۱۵ دقیقه منتظر ماندم، آن‌ها گفتند که من ۱۵ دقیقه، ۲۰ دقیقه، ۵ دقیقه و یا هر چقدر منتظر بمانم، اما کسی درباره وجود یک مشکل چیزی نگفت.

ترامپ خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اشتباهی رخ داد. چگونه یک نفر می‌تواند به آن سقف برود و چرا این موضوع گزارش نشد؟

در همین حال، نشریه نیویورک تایمز به نقل از یک سخنگو فاش کرد سرویس مخفی آمریکا، درخواست‌های امنیتی دونالد ترامپ برای اختصاص منابع بیشتر در دو سال اخیر منتهی به توطئه ترور نافرجام وی در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا را رد کرده بود.

این نشریه افزود: این خبر، دقیقاً در نقطه مقابل اظهارات قبلی مسئولان سرویس مخفی آمریکاست. سرویس مخفی آمریکا که وظیفه حراست و محافظت از سران سابق و فعلی کشور را به‌عهده دارد، طرح هرگونه درخواست از سوی ترامپ برای اختصاص منابع انسانی بیشتر را رد کرده بود. این نهاد بار‌ها اعلام کرده که دچار کمبود منابع است.

هفته گذشته ۱۳ جولای، دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا، هدف ترور نافرجام قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.

تصاویر منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد، لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده بود و فریاد «بجنگید، بجنگید، بجنگید» را سر می‌داد، این در حالی است که قرار است کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه استماعی را در تاریخ ۲۲ جولای در راستای تحقیقات مربوط به ترور نافرجام دونالد ترامپ با دعوت از کیمبرلی چیتل مدیر سرویس مخفی برگزار کند.

گردهمایی شهر باتلر در فضای باز برگزار شد و با ضعف اطلاعاتی و امنیتی سرویس مخفی، ضارب توانست ترامپ را هدف قرار دهد گرچه خود بلافاصله کشته شد، در زمان حاضر تحقیقات در مورد انگیزه ضارب از این تیراندازی آغاز شده است.

اف‌بی‌آی اعلام کرد: توماس متئو کروکس ۲۰ ساله اهل باتلر پنسلوانیا، عامل تیراندازی به‌سمت ترامپ بوده است، اما انگیزه فرد ضارب مشخص نشده است.

پس از این حادثه شماری از جمهوری‌خواهان کنگره خواستار برکناری مدیر سرویس مخفی شدند.

اما در این میان شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع مطلع، خبر داد که نهاد امنیتی سرویس مخفی (مسئول حفاظت از ترامپ) ۱۰ دقیقه پیش از آغاز سخنرانی او از وجود تهدید آگاه شده بود، اما به ترامپ اجازه حضور در جایگاه را داد.

همچنین «جان باراسو» سناتور ایالت وایومینگ پس از حضور در جلسه توجیهی با سرویس مخفی و اف. بی. آی. به فاکس نیوز گفت: «نیرو‌های مجری قانون یک ساعت قبل از حادثه به فردی که قصد ترور ترامپ را داشت مشکوک شده بودند، چرا که او یک وسیله تخمین مسافت و همچنین یک کوله‌پشتی به‌همراه داشت، آن‌ها نباید این مورد را نادیده می‌گرفتند، هر کسی باید به این چیز‌ها حساس باشد».

وی افزود: «دادستان منطقه‌ای که شاهد سوءقصد به ترامپ بوده است، می‌گوید که سرویس مخفی فاقد منابع انسانی کافی برای تأمین امنیت ساختمان‌های اطراف بود».

او در ادامه خواستار استعفای «کیمبرلی چیتل»، مدیر سرویس مخفی آمریکا شد.

در این راستا سناتور «مارشا بلکبرن» نیز پس از جلسه توجیهی با سرویس مخفی و FBI به فاکس نیوز گفت: «از اینکه متوجه شدم سرویس مخفی قبل از ترامپ روی صحنه برود و از تهدید مطلع شده بود، بسیار متحیر شدم».

این در حالی است که دونالد ترامپ، پنج روز پس از سوءقصد نافرجام، در همایش ملی حزب جمهوری‌خواه به‌طور رسمی نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را پذیرفت. در حالی که تصور می‌شد ترامپ در نشست ملی جمهوری‌خواهان شرکت نکند، اما وی با گوش باندپیچی‌شده در نشست شرکت کرد و بار دیگر بر ضرورت حمایت از خود برای شکست جو بایدن در انتخابات ۵ نوامبر تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین