کد خبر: ۹۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰

سرمقاله سرمایه؛ جای خالی «اعتماد ملی»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه سرمایه در سرمقاله امروز دوم شهریور 88 آورده است:

‌آزادی بیان و‌اندیشه که یکی از نعمت‌های الهی است در جمهوری اسلامی ‌ایران نیز در قالب فصلی از فصول قانون اساسی قانونمند شده است، یعنی شهروندان می‌توانند در چارچوب شرع مقدس اسلامی ‌و قوانین موضوعه اظهار نظر و انتقادات خود را بیان کنند.

البته حفظ این نعمت الهی و قانونی ابزاری را لازم دارد که ابزار آن رسانه‌های عمومی‌ است که یکی از آنها رسانه‌های نوشتاری است.رسانه نوشتاری در حال حاضر تحت عنوان «اعتماد ملی» به دلیل پیشگیری از جرم و نه اتفاق جرم، به دلیل آنکه احتمالاً در آینده جرمی‌ رتکب شود موقتاً توقیف شده است.

این کار به نظر من از نظر قانونی آن هم در شرایط فعلی کشور به مصلحت نیست، به دلیل آنکه همه ما تلاش می‌کنیم آرامش به کشور برگردد و کشور مسیر عادی خود را بپیماید. توقیف روزنامه‌ای که در میان روزنامه‌های غیردولتی پرتیراژترین روزنامه است آن هم به اتهامی‌که هنوز مرتکب نشده است، مصداق قصاص قبل از جنایت است و این نه تنها به آرامش کمک نمی‌کند بلکه هواداران آن در سراسر کشور رنجیده می‌شوند و احساس می‌کنند روزنامه‌ای که می‌توانست عقاید و افکار آنها را منعکس کند به دلایل غیرواقعی متوقف شده است. بر این اساس، جمعی از نمایندگان مجلس نامه‌ای را تنظیم و از ریاست قوه قضائیه درخواست کردند جلوی این اتفاق نامبارک را بگیرد البته در فراز آخر این نامه به مسوولان این روزنامه نیز تذکر دادیم مانند گذشته و بیش از گذشته پایبند به دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های نظام باشند و همانطور که از قوه قضائیه انتظار رفع توقیف این روزنامه را داریم از دست‌اندرکاران و مدیران روزنامه «اعتماد ملی» نیز انتظار داریم برای حفظ دستاوردهای نظام، تمامی‌مساعی خود را به کار برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین