کد خبر: ۹۲۲۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴

تشدید کاهش عرضه نفت روسیه

برخی منابع اطلاع دادند؛ روسیه درنظر دارد کاهش عرضه نفت خود را تشدید کند. به گزارش «شانا» به نقل از بلومبرگ، به گفته افراد مطلع، روسیه درنظر دارد به‌منظور جبران افزایش تولید در ماه‌های‌گرم به روند کاهش عرضه نفت‌خام خود شتاب بخشد.
تشدید کاهش عرضه نفت روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع اطلاع دادند؛ روسیه درنظر دارد کاهش عرضه نفت خود را تشدید کند. به گزارش «شانا» به نقل از بلومبرگ، به گفته افراد مطلع، روسیه درنظر دارد به‌منظور جبران افزایش تولید در ماه‌های‌گرم به روند کاهش عرضه نفت‌خام خود شتاب بخشد. این منابع اعلام کردند محدودیت‌های اضافه مسکو به دلایل فنی در تابستان و اوایل پاییز رخ می‌دهد، همچنین این کشور در ماه‌های سرد سال‌برای تامین مصارف داخلی به نفت بیشتری نیاز دارد.

مسکو ماه گذشته میلادی متعهد شد مازاد عرضه نفت خود را که از آوریل رخ‌داده‌است جبران کند و دوره جبران تا سپتامبر۲۰۲۵ ادامه یابد. روسیه از زمان آغاز همکاری با اوپک در قالب ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرده‌است به‌دلیل ساختار‌های زمین شناسی میدان‌های نفتی و اوضاع اقلیمی، نمی‌تواند تولید خود را در اواخر پاییز و زمستان به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد.

منابع گفتند انتظار می‌رود تشدید کاهش عرضه در میدان‌های نفتی غرب سیبری، جایی‌که می‌توان تولید را تنظیم کرد، باشد. استان سیبری غربی جزو مناطق قدیمی نفت روسیه است که نفت باکیفیت پایین‌تری نسبت به پروژه‌های سیبری شرقی که ترکیب نفت‌خام اسپو (ESPO) را تولید می‌کنند، عرضه می‌کند. به گفته افراد مطلع، روسیه مهلت نهایی خود برای ارائه برنامه جبران به دبیرخانه اوپک تا ۳۰ ژوئن را رد کرده‌است، اما قصد دارد به‌زودی آن را منتشر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین