کد خبر: ۹۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هشدار داد؛

زایمان زودرس نتیجه تشنگی مفرط و گرمازدگی مادران باردار

رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گرمای شدید فصل تابستان و تشنگی مفرط می‌تواند به مادر و جنین آسیب‌های جدی وارد کند.
زایمان زودرس نتیجه تشنگی مفرط و گرمازدگی مادران باردار
آفتاب‌‌نیوز :

لیلا عرب نژاد افزود: در فصل تابستان با توجه به گرمای شدید هوا و تعریق زیاد در مادران باردار پیشگیری از کم آب شدن بدن از ضروریات است.

وی گفت: کم آبی و تشنگی مفرط مادر باردار می تواند عوارضی چون نقص لوله عصبی برای جنین ، کاهش مایع آمنیوتیک و احتمال شروع دردهای زایمانی و زایمان زودرس را در پی داشته باشد.

وی به مادران باردار توصیه کرد: در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت در ساعات اولیه صبح که دمای هوا کمتر است به امورات خارج از منزل بپردازند .

عرب نژاد در خصوص علائم خطر گرمازدگی گفت: بالا رفتن ضربان قلب ، سرگیجه و حالت تهوع از علائم گرمازدگی است که در این صورت باید فورا در سایه نشسته و نوشیدنی خنک مصرف شود و مادر منتظر بماند تا دمای بدنش کاهش یابد.

وی ادامه داد: مادر باردار در هنگام خروج از منزل، بطری آب خنک به همراه داشته‌باشند و هر چند دقیقه مقداری از آن بنوشند تا بدن دچار کم آبی نشود.

عرب نژاد تاکید کرد: مادران باردار در این فصل لباس خنک بپوشند، مایعات کافی بنوشند و مایعات کافئین دار را در رژیم غذایی کاهش دهند.

وی افزود: در روزهای گرم تابستان استفاده از میوه، سبزیجات مثل هندوانه، خیار، ماست و نعناع، شیر و آب میوه طبیعی توصیه می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین