کد خبر: ۹۲۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

بیوگرافی کاملا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

پس از آنکه جو بایدن از انتخابات کناره گیری کرد معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که تمام تلاش خود را برای شکست ترامپ به کار خواهد گرفت. حالا تقلای چهره‌های حزب دموکرات برای معرفی نامزد این حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» افزایش یافته و بسیاری «کامالا هریس» را جدی‌ترین گزینه برای نمایندگانی دموکرات‌ها می‌دانند.
بیوگرافی کاملا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن روز یکشنبه با انتشار نامه‌ای در حساب ایکس خود نوشت: معتقدم به نفع حزب من و کشورم است که کناره گیری کنم و بر روی تحقق وظایفم به عنوان رئیس جمهور در باقی مانده دوره‌ام تمرکز کنم.

اعلام کناره گیری بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی است که درخواست‌های درون حزب دموکرات برای کناره گیری وی افزایش یافته بود.

وی در این نامه از کامالا هریس معاون خود برای اینکه «در تمام امور یک شریک فوق‌العاده» بوده، قدردانی کرد و از هواداران خود خواست از او برای رقابت با ترامپ حمایت کنند. هریس در میان حزب دموکرات یکی از گزینه‌های جایگزین بایدن برای شرکت در رقابت های انتخاباتی است.

کامالا هریس معاون جوبایدن پس از کناره گیری وی از رقابت انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: افتخار می کنم که حمایت رئیس جمهور بایدن را به دست آورده ام، برای پیروزی تلاش خواهم کرد.

وی افزود تمام تلاش خود را برای متحد کردن حزب دموکرات و متحد کردن مردم خود برای شکست دونالد ترامپ به کار خواهم گرفت.

کاملا هریس (Kamala Harris) در سال ۱۹۶۴ در اوکلند بدنیا آمد. در حال حاضر او معاون جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است.

بیوگرافی کاملا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کاملا هریس در کودکی

براساس روایت همشهری آنلاین، کاملا هریس از مادری هندی و پدری جامائیکایی در ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴ در اوکلند ایالات متحده آمریکا بدنیا آمد. وی از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. او که از اعضای حزب دموکرات است، دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافته است.

در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ رسماً فعالیت کارزار انتخاباتی خود را برای نمایندگی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. مدت کوتاهی نامزد پیشتاز این رقابت بود تا این که در ۳ دسامبر ۲۰۱۹ به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد. او توسط جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات آمریکا به عنوان معاون‌اول پیشنهادی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد.

پیشینه خانواده
هریس متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴ در اوکلند، کالیفرنیا است. مادرش شایاملا گوپالان زیست‌شناس و متخصص در زمینه پژوهش سرطان پستان بود. او در سال ۱۹۵۸ در ۱۹ سالگی از هند به آمریکا آمد و به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی تغذیه و غدد درون‌ریز و متابولیسم در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی شروع به تحصیل کرد؛ او در سال ۱۹۶۴ پی اچ دی خود را دریافت کرد. پدرش دانلد جی. هریس، استاد بازنشسته اقتصاد در دانشگاه استنفورد، که اهل جاماییکای بریتانیا بود در سال ۱۹۶۱ برای تحصیل وارد یوسی برکلی شد و در سال ۱۹۶۶ پی اچ دی اقتصاد گرفت.

بیوگرافی کاملا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کاملا هریس پس از فارغ‌التحصیلی

زندگی سیاسی
هریس پیشتر از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به عنوان ۲۷امین دادستان ناحیه سانفرانسیسکو فعالیت کرد، سپس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان ۳۲امین دادستان کل ایالت کالیفرنیا ادامه کار داد. در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش برای سنا باراک اوباما و جو بایدن، از وی حمایت کردند.

در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ رسماً فعالیت کارزار انتخاباتی خود را برای نمایندگی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. مدت کوتاهی نامزد پیشتاز این رقابت بود تا این که در ۳ دسامبر ۲۰۱۹ به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد. او توسط جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات آمریکا به عنوان معاون‌اول پیشنهادی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد.

در حال حاضر او معاون جو بایدن است. او اولین معاون رئیس‌جمهورِ زن و اولین معاون رئیس‌جمهور رنگین‌پوست این کشور به شمار می‌رود. هریس از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور تازه‌کار ایالات متحده آمریکا از ایالت کالیفرنیا تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. او که از اعضای حزب دموکرات است، دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافته است.

بیوگرافی کاملا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کاملا هریس در کنار همسرش

چرا کامالا هریس می‌تواند گزینه بهتری نسبت به بایدن برای دموکرات‌ها باشد؟
العالم نیز در این رابطه نوشته است: کامالا هریس به دلیل سن کمتر و انرژی بیشتری که دارد، می‌تواند گزینه‌ای پویاتر و پرانرژی‌تر برای حزب دموکرات باشد. او می‌تواند ارتباط بهتری با جوانان و اقشار مختلف جامعه برقرار کند و تصویر جدید و امیدوارکننده‌ای از رهبری حزب دموکرات به نمایش بگذارد. همچنین هریس به‌عنوان یک زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار، می‌تواند به خوبی نماینده اقلیت‌ها و گروه‌های مختلف در جامعه آمریکا باشد.

او توانایی جلب حمایت از گروه‌هایی را دارد که ممکن است احساس کنند در سیاست‌های گذشته نادیده گرفته شده‌اند. هریس به‌عنوان یک چهره جدیدتر در مقایسه با بایدن که بیش از چهار دهه در سیاست فعالیت داشته است، می‌تواند تصویر تازه و متفاوتی از حزب دموکرات ارائه دهد. این تصویر می‌تواند به جذب رأی‌دهندگان جدید و افزایش مشارکت در انتخابات کمک کند. هریس از رویکرد چندجانبه‌گرا در سیاست خارجی حمایت می‌کند که شامل همکاری با متحدان بین‌المللی و تلاش برای حل مناقشات از طریق دیپلماسی است. این رویکرد می‌تواند به بهبود روابط بین‌المللی آمریکا و تقویت نقش آن در جامعه جهانی کمک کند.

هریس با رویکرد مترقی و تمرکز بر اصلاحات، پتانسیل ایجاد تغییرات ساختاری در نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا را دارد.

بیوگرافی کاملا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

دیدگاه کامالا هریس درباره منطقه و فلسطین

کامالا هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدگاه‌های خاصی درباره مسائل منطقه‌ای و خاورمیانه، به‌ویژه فلسطین دارد. هریس همواره از راه‌حل دو دولتی برای حل مناقشه فلسطین و رژیم اسرائیل حمایت کرده است. او معتقد است که تنها راه‎‌حل پایدار برای این بحران، تشکیل دو دولت مستقل فلسطین و اسرائیل است که در کنار هم با صلح و امنیت زندگی کنند. او بر اهمیت مذاکرات مستقیم بین طرفین تأکید دارد و از تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به این هدف حمایت می‌کند.

کامالا هریس مثل رئیسش بایدن، حمایت قوی از اسرائیل را به‌عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرده است. او تأکید کرده که امنیت اسرائیل برای آمریکا اهمیت بالایی دارد و از همکاری‌های امنیتی و نظامی بین دو کشور حمایت می‌کند. درعین‌حال، در همین دولت بایدن در مقاطعی هم به‌خاطر حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی مود نقد افکار عمومی و بین‌المللی هم قرار گرفت.

ارزیابی کامالا هریس در مقابل ترامپ
مقایسه بین کامالا هریس و دونالد ترامپ در زمینه‌های مختلف نشان‌دهنده تفاوت‌های اساسی در دیدگاه‌ها و رویکرد‌های آنهاست.

در زمینه سیاست داخلی، هریس و ترامپ دیدگاه‌های متفاوتی دارند. هریس از سیاست‌های مترقی‌تر حمایت می‌کند و بر اهمیت مسائل اجتماعی، بهداشتی و آموزشی تأکید دارد. او همچنین بر اصلاحات در نظام قضایی و عدالت اجتماعی متمرکز است. در مقابل، ترامپ به سیاست‌های محافظه‌کارانه‌تر تمایل دارد و بر کاهش مالیات‌ها و مقررات دولتی و تقویت اقتصاد از طریق حمایت از کسب‌وکار‌های بزرگ تأکید می‌کند.

سیاست خارجی
در سیاست خارجی، تفاوت‌های چشمگیری بین هریس و ترامپ وجود دارد. هریس از دیپلماسی چندجانبه و همکاری با متحدان بین‌المللی حمایت می‌کند. او معتقد است که آمریکا باید نقش فعالی در سازمان‌های بین‌المللی ایفا کند و به مسائل جهانی مانند تغییرات اقلیمی و حقوق بشر توجه ویژه‌ای داشته باشد. در مقابل، ترامپ به رویکرد «اول آمریکا» معتقد است و اغلب از توافقات چندجانبه خارج شده و به سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه تمایل دارد.

دیدگاه کامالا هریس درباره ایران و سوریه و یمن
المانیتور گزارشی با عنوان «نظرات کامالا هریس نامزد معاونت ریاست جمهوری درباره خاورمیانه چیست؟» منتشر کرده است.

از نظر المانیتور، هریس «درباره ایران، اسرائیل، عربستان سعودی و سوریه مواضعی همراستا با مواضع رسمی حزب دموکرات دارد». به باور این رسانه، هریس در دوره حضورش در سنای امریکا درباره منطقه غرب آسیا مواضعی اتخاذ کرده که با بایدن و حزب دموکرات هم جهت و همراستا بوده است.

المانیتور نوشت: «سال گذشته یک سخنگوی (ستاد انتخاباتی) هریس به المانیتور گفت که در صورت پیروزی او و رئیس‌جمهور شدنش بار دیگر به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران برخواهد گشت. هریس همچنین علیه فروش تسلیحات امریکا به سعودی رای داد و با جنگ یمن مخالفت کرد».

طبق این گزارش، «هریس در موضوع سوریه از ترامپ به دلیل دادن اجازه به ترکیه برای حملات سال گذشته علیه نیرو‌های کُرد همپیمان امریکا در شمال شرق سوریه انتقاد کرد. او در مناظره ماه نوامبر نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تولسی گابارد نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان این کشور به دلیل امتناع از «جنایتکار جنگی» خواندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه، تاخت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین