کد خبر: ۹۲۳۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

علائم کرونای بایدن برطرف شده و در حال انجام وظایف است

پزشک جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد علائم بیماری کووید -۱۹ (ویروس کرونا) او بطور کامل برطرف شده و در حال انجام وظایفش است.
علائم کرونای بایدن برطرف شده و در حال انجام وظایف است
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از کاخ سفید و پزشک بایدن اعلام کردند که علائم کرونا در جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از بین رفته است و او تمام وظایف خود را انجام می‌دهد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در اولین حضور عمومی خود پس از انصراف جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از میراث او تمجید کرد و درباره وضعیت سلامتی بایدن که اخیرا مبتلا به بیماری کووید – ۱۹ (ویروس کرونا) شده است، گفت: بایدن "می خواست امروز اینجا باشد" و "به سرعت" درحال بهبودی از بیماری کرونا است.

این در حالی است که خبرگزاری روسی اسپوتینک به نقل از لورن بوبرت، نماینده جمهوری‌خواه کنگره گفت که او تا پایان روز دوشنبه خواستار اثبات زنده بودن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد.

اسپوتنیک نوشته است گمانه زنی‌ها پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور هیچ ملاقاتی در روز‌های آینده ندارد، آغاز شد. پس از خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، کمیته جمهوری خواه پروژه ویرجینیا پستی با این سوال منتشر کرد: "آیا جو بایدن مرده است؟ "

در واکنش به پست امروز در حساب رسمی رئیس جمهور آمریکا در X، برخی با انتشار کامنت‌هایی خواستار عکس گرفتن بایدن با یک روزنامه جدید شدند.

۲۸ تیرماه اعلام شد که جو بایدن رییس جمهور ۸۱ ساله آمریکا پس از مثبت شدن آزمایش کرونای خود، تمامی برنامه‌های انتخاباتی اش در لاس وگاس را لغو کرد.

قرار بود بایدن عصر چهارشنبه به وقت محلی در کنفرانس سالانه موسوم به "یونیدوس یو اس" در لاس وگاس سخنرانی کند و خبر لغو سخنرانی‌های بایدن کمی قبل از ساعت ۱۵ به وقت محلی اعلام شد.

بایدن در یک تماس تلفنی به سازمان دهندگان این کنفرانس گفته بود که نمی‌خواهد با حضور خود، افراد را در معرض خطر قرار دهد.

رئیس جمهور آمریکا در طول هفته اخیر در چندین رویداد تبلیغاتی از جمله گردهمایی‌ها و مصاحبه‌های مطبوعاتی در سراسر این کشور شرکت کرده بود. او در کاخ سفید برای یک مصاحبه ویژه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به گفتگو نشسته بود.

جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا پس از گذشت چند هفته از مناظره فاجعه بارش که موجب شورش در حزب او (دموکرات) شد، سرانجام تسلیم نگرانی‌های دموکرات‌ها برای کاهش شانس پیروزی او در مقابل دونالد ترامپ شد و از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات روز یکشنبه به وقت محلی (۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و اعلام کرد که در روز‌های آتی درباره این تصمیمش با مردم آمریکا سخن خواهد گفت.

بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: می‌دانم که هیچ یک از این‌ها بدون شما، مردم آمریکا، ممکن نبود. با هم، بحران‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم، دموکراسی را حفظ کردیم و اتحادهایمان را در سراسر جهان تقویت کردیم. بزرگترین افتخار زندگی من این بوده است که به‌عنوان رئیس‌جمهور شما خدمت کنم و در حالی که قصد داشتم دوباره کاندیدا شوم، معتقدم که به نفع حزب و کشور است که از این کار منصرف شوم و تنها بر انجام وظایفم به‌عنوان رئیس‌جمهور در باقیمانده دوره‌ام تمرکز کنم. این هفته با مردم در مورد تصمیمم بیشتر صحبت خواهم کرد.

بایدن ادامه داد: جازه دهید عمیق‌ترین سپاس خود را از همه کسانی که برای انتخاب دوباره من تلاش کرده‌اند، ابراز کنم. از کامالا هریس برای همکاری استثنایی‌اش قدردانی می‌کنم و از مردم آمریکا برای اعتمادی که به من دارند، تشکر می‌کنم. امروز معتقدم که آمریکا می‌تواند هر کاری را انجام دهد، وقتی با هم انجامش دهیم. فقط باید به یاد داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم.

رئیس جمهور آمریکا در پی کناره گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی از کامالا هریس معاون خود حمایت کرد.

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد. بایدن در این مناظره بار‌ها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ عملا باخت و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطا‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات‌ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

کامالا هریس، معاون ۵۹ ساله رئیس جمهوری آمریکا (بایدن) نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که به حمایت بایدن از خود افتخار می‌کند و مصمم است که نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «به دست بیاورد و پیروز شود».

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین