کد خبر: ۹۲۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی:

تندرو‌ها دنبال بهانه‌اند تا کار‌های پزشکیان را به واسطه حمله به ظریف سیاه جلوه دهند

«تندرو‌ها مترصد بهانه هستند و به هر بهانه‌ای می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند و به بهانه‌های مختلف ایراد‌هایی بگیرند که اساسا مربوط به این‌ها نمی‌شود. مهم این است که آقای پزشکیان به وعده‌اش عمل کرده و از مجاری کارشناسی کابینه خود را انتخاب کند.»
تندرو‌ها دنبال بهانه‌اند تا کار‌های پزشکیان را به واسطه حمله به ظریف سیاه جلوه دهند
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل گرامی مقدم قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: گرچه ممکن است انتقادات و نقص‌هایی نسبت به تشکیل این شورا وارد باشد، اما نفس کار، درست است که از مجاری مختلف، پیشنهادات و رزومه‌های گوناگون به دست شورا می‌رسد و آن‌ها بررسی کرده و مشورت لازم را به آقای پزشکیان خواهند داد. بعد از اینکه پیشنهادات مختلف از سوی شخصیت‌ها، احزاب و جریانات مختلف به ایشان پیشنهاد شد، نهایتا این شخص رئیس‌جمهور است که کابینه‌اش را انتخاب می‌کند. بنابراین اعضای کمیته‌ها و افراد حاضر در شورای راهبری صرفا نقش مشاور را ایفا خواهند کرد.

بخش‌هایی از گفت و گوی گرامی مقدم را در ادامه می‌خوانید:

تندروها مترصد بهانه هستند و به هر بهانه‌ای می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند و به بهانه‌های مختلف ایرادهایی بگیرند که اساسا مربوط به اینها نمی‌شود. مهم این است که آقای پزشکیان به وعده‌اش عمل کرده و از مجاری کارشناسی کابینه خود را انتخاب کند. به نظرم به دلیل اینکه آقای ظریف کار درستی انجام می‌دهد و در حال مدیریت شورای راهبری و کمیته‌ها است، جریانی قدری از اینکه وعده آقای رئیس جمهور عملی می‌شود، عصبانی هستند.

این یک گام جدید در جهت سروسامان دادن به دولت است که به آقای رئیس‌جمهور مشورت می‌دهد و از این بابت به نظر می‌رسد تندروها بهانه‌جویی کرده و مترصد این فرصت هستند تا از الان کارهای آقای پزشکیان را به واسطه حمله به ظریف سیاه کرده و سیاه جلوه دهند. البته این موارد تأثیر و خللی بر عزم آقای پزشکیان وارد نخواهد کرد. باید از کاری که درست است حمایت کرد. منتهی حتما نقص‌ها و ضعف‌هایی وجود دارد که در بخش‌های دیگر رئیس‌جمهور این نواقص را اصلاح خواهد کرد.

برای اینکه آن خلأ را جبران کند از این راه وارد شده اما همه تصمیمات هم در شورای راهبردی گرفته نخواهد شد و در نهایت آقای پزشکیان تصمیم نهایی را می‌گیرد. همه کانال‌هایی که به شورای راهبری وصل خواهد شد، احزاب سیاسی هستند که گزینه‌های وزارتخانه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

این نشان می‌دهد در مقایسه با گذشته که به صورت محفلی به دولت‌های گذشته پیشنهاداتی می‌دادند، در این دولت اقدامات جدید، رویه بسیار خوب، نو و جدیدی بنا گذاشته شده است تا سطح قدرت، دانش فنی و سطح تخصصی دولت افزایش پیدا کند و این در مقایسه با دولت‌های گذشته یک امتیاز محسوب می‌شود. در هر صورت هرکاری نواقصی دارد اما کار جدیدی بود که در دولت‌های گذشته تا به حال سابقه نداشته و از این جهت، جناح مقابل فکر می‌کند از یک ابداع جدید و بدیع عقب افتاده است و سعی می‌کند با عصبانیت زیاد به آقای ظریف حمله کند.

کار آقای ظریف و تیم ایشان تا روز تحلیف خواهد بود و بعد از ارائه پیشنهادات کارگروه‌ها برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم، کار آن‌ها رسما پایان خواهد پذیرفت و با توجه به آنکه خودشان اعلام کردند هیچ پست و مقامی را قبول نخواهند کرد در صورت تمایل در جای دیگری قبول مسئولیت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین