کد خبر: ۹۲۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶

دلیل تعطیل نشدن ادارات استان بوشهر با وجود گرمای هوا

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر، دلایل تعطیل نشدن ادارات استان بوشهر با وجود گرمای هوا را توضیح داد.
دلیل تعطیل نشدن ادارات استان بوشهر با وجود گرمای هوا
آفتاب‌‌نیوز :

استان بوشهر این روز‌ها گرم‌ترین روز‌های خود را می‌گذراند و هر روز، گرما و رطوبت هوا از شدت بالایی برخوردار است که برخی از شهر‌های استان به عنوان گرم‌ترین نقطه کشور معرفی می‌شوند.

علاوه بر دمای هوا که از مقدار بالایی برخوردار است، شرجی و رطوبت نیز در هوای استان بوشهر بالا است و گاهاً زندگی در فضای آزاد را با سختی‌های بسیار زیادی روبرو می‌کند.

در شرایطی که هوای گرم همه کشور را تحت تأثیر قرار داده است، ادارات برخی از استان‌ها در روز پنجشنبه تعطیل اعلام شده و یا ساعت کاری ادارات نیز با کاهش روبرو بوده است.

در این روز‌ها برخی از کارکنان ادارات استان بوشهر نیز درخواست دارند که با تعطیلی برخی از روز‌ها و کاهش ساعت کاری روبرو شوند که مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در این زمینه توضیح می‌دهد.

پنجشنبه‌های هر هفته تعطیل است

کوروش دهقان اظهار کرد: در استان بوشهر به خاطر فصل گرم سال ۲ محدودیت کلی اعمال شده که شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعت کاری ادارات است که به جای ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه، ساعت ۱۳ و برخی روز‌ها ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: بسیاری از استان‌ها این شرایط را ندارند و در روز‌های پنجشنبه نیز کارکنان ادارات مشغول به کار هستند و این روز‌ها شاهد اعلام تعطیلی ادارات این شهر‌ها در روز‌های پنجشنبه هستیم.

دلیل تعطیل نشدن ادارات استان بوشهر با وجود گرمای هوا

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: اعمال این دو محدودیت برای استان بوشهر در کل تابستان وجود دارد و با توجه به این شرایط نیازی به اعمال محدودیت جدید نیست.

وی تاکید کرد: اعمال محدودیت در برخی از استان‌ها به این دلیل است که شرایط استان ما را ندارند و تعطیل نشدن ادارات استان بوشهر در هفته جاری به همین دلیل بوده است و پنجشنبه‌ها طبق روال سابق تعطیل است.

گرما تا پایان شهریورماه ادامه دارد

دهقان با اشاره به اینکه گرمای هوا در استان بوشهر تا پایان شهریورماه ادامه دارد تاکید کرد: اگر قرار باشد به خاطر گرما ادارات تعطیل شوند که باید همه روز‌ها تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: ما از استان‌های گرمسیری هستیم و در شرایط فعلی نیازی به تعطیلی ادارات استان بوشهر به خاطر گرمای هوا نیست و با مدیریت صورت گرفته مشکلی در تأمین برق نیز وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر هوای بسیار گرم و یا درخواست شرکت توزیع برق، احتمال اعمال محدودیت در ساعت کاری و یا روز‌های کاری ادارات در آینده وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین