کد خبر: ۹۲۳۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸

عوامل موثر بر هزینه عمل بینی

هزینه عمل جراحی بینی به موارد زیادی بستگی دارد، ولی می‌توان آن را جز عمل‌هایی با هزینه متوسط حساب کرد. بهترین راه برای کاهش هزینه‌های جراحی بینی این است که پزشک متخصص مشورت کنید تا با کمترین ریسک کارتان را انجام دهید و به عمل ترمیم نیاز نداشته باشید.
عوامل موثر بر هزینه عمل بینی
آفتاب‌‌نیوز :

پیشرفت علم پزشکی زیبایی در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و به کل چهره این حوزه پزشکی را دستخوش تغییر کرده است. عمل بینی یکی از انواع جراحی زیبایی محسوب می‌شود که بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد، ولی ترس از هزینه‌های بالای آن، شاید خیلی از افراد را از عمل منصرف کند. در ادامه قصد داریم تا هزینه عمل بینی و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم و با شما به‌اشتراک بگذاریم تا دید مناسبی نسبت به شرایط و قیمت عمل بینی پیدا کنید.

هزینه‌های مختلف عمل جراحی بینی

هزینه عمل بینی، می‌تواند براساس شرایط و نیاز‌های متفاوت تغییر کند؛ بنابراین امکان ندارد که بتوانیم قیمتی ثابت برای همه متقاضیان عمل بینی پیشنهاد بدهیم. با‌این‌حال می‌توان با بررسی هزینه‌های مختلف و نیاز‌های شخصی تا حدی این موضوع را تخمین زد.

قبل از عمل باید توسط یک پزشک جراح متخصص معاینه شوید تا نوع بینی شما مشخص شود. سپس ترجیحات شخصی خود را برای دکتر بازگو می‌کنید و دکتر جراح با توجه به شرایط شخصی شما هزینه حدودی عمل را با شما در میان می‌گذارد. به طورکلی بیشترین هزینه عمل جراحی بینی مربوط به بیمارستان و دستمزد پزشک جراح است. این هزینه‌ها به طور کلی و تحت یک مبلغ واحد از شما گرفته می‌شود.
به این ترتیب می‌توان هزینه جراحی بینی را بر اساس ترجیحات شخصی شما، تکنیک جراحی، میزان تجربه، شهرت و تخصص پزشک، نیاز بینی شما، کلینیک انتخابی، محل زندگی‌تان و هزینه‌های جانبی، متغیر دانست. در حالت کلی باید رقمی میان ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان را برای جراحی بینی در نظر بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی

جراحان با تجربه و خوش‌نام معمولا هزینه بالاتری برای عمل بینی دریافت می‌کنند. از سوی دیگر واضح است که کلینک‌های جراحی بالای شهر و دارای امکانات ویژه هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. هزینه عمل بینی براساس نوع جراحی انتخابی شما نیز تغییر می‌کند برای مثال جراحی ترمیمی هزینه کمتری از جراحی زیبایی دارد.

جدیدا روش‌های به‌روزی که درد و خونریزی کمتری دارند نیز مرسوم شده‌اند که بیشتر برای انواع خاصی از بینی قابل استفاده خواهند بود. اگر می‌خواهید بفهمید کاندید خوبی برای این نوع عمل هستید یا خیر نیز باید با متخصص زیبایی مشورت کنید.

مهم‌ترین بخش عمل جراحی بینی مربوط به هزینه بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی است. انتخاب بیمارستان خصوصی، اتاق خصوصی برای بستری و مواردی از این دست هزینه نهایی عمل جراحی را بالا می‌برد. دو نکته مهم دیگر که تاثیر زیادی بر هزینه جراحی بینی دارند، آزمایش‌های قبل از عمل و دوران نقاهت بعد از عمل است.

این نکته را هم درنظر بگیرید که جراحی زیبایی بینی تحت پوشش بیمه نیست و تمام هزینه‌های بستری بیمارستان، دستمزد پزشک و جراحی را باید شخصا بپردازید. صرفا اگر قصد داشته باشید حین جراحی زیبایی، انحراف بینی را هم درمان کنید، می‌توانید بخشی از هزینه درمان انحراف را از بیمه بگیرید.

مقایسه هزینه‌های جراحی بینی در ایران

هزینه‌های عمل جراحی بینی در ایران نسبت به کشور‌های دیگر بسیار پایین‌تر است. به همین خاطر در سال‌های اخیر شاهد حجم زیاد توریست‌های سلامت به ایران برای انواع عمل جراحی بودیم. به خصوص ایرانیانی که در خارج زندگی می‌کنند علاقه زیادی دارند برای عمل‌های زیبایی به ایران سفر کنند.

تهران به عنوان پایتخت و یکی از مراکز اصلی جراحی زیبایی، هزینه‌های بالاتری از سایر شهر‌ها دارد. جراحان معروف و با تجربه زیادی در تهران فعالیت می‌کنند و این موضوع می‌تواند حتی هزینه‌ها را بیشتر کند. هزینه عمل بینی در تهران می‌تواند از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر باشد. در شهر‌های بزرگ هم جراحان ماهر و مراکز پزشکی با تجهیزات پیشرفته وجود دارند. هزینه‌ها در این شهر‌ها معمولا کمی کمتر از تهران است و بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

چگونه هزینه جراحی بینی تخمین زده می‌شود؟

هزینه عمل بینی به عوامل متعددی از جمله تخصص و تجربه جراح، محل جغرافیایی، نوع و پیچیدگی جراحی، هزینه‌های بیمارستان و تجهیزات و هزینه‌های فرعی مانند بیهوشی و مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد. در شهر‌های بزرگ مانند تهران، هزینه‌ها معمولا بالاتر از شهر‌های کوچک است. جراحان با تجربه و مشهور نیز هزینه‌های بیشتری برای جراحی دریافت می‌کنند. همچنین، نوع جراحی (زیبایی، ترمیمی یا درمانی) و میزان پیچیدگی آن می‌تواند بر هزینه تأثیر زیادی بگذارد. برای تخمین دقیق هزینه، بهتر است با جراح زیبایی مشورت کنید. به طور کلی جراحی بینی براساس فرم به صورت حدودی به شکل زیر برآورد می‌شود:

  • بینی گوشتی: از ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان.
  • بینی استخوانی: از ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان.
  • ترمیم بینی: از ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان.
  • فانتزی: ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومان.
  • هزینه عمل بینی طبیعی: از ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان.
  • جراحی انحراف بینی: از ۱۰ میلیون تومان.

همچنین هزینه‌های جانبی جراحی زیبایی بینی به شرح زیر است:

  • آزمایش قبل از عمل: از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان.
  • ویزیت پزشک: حدود ۲۰۰ هزار تومان.
  • مراقبت پس از جراحی، دارو و چسب بینی: ۵۰۰ هزار تومان.

نتیجه‌گیری

هزینه عمل جراحی بینی به موارد زیادی بستگی دارد، ولی می‌توان آن را جز عمل‌هایی با هزینه متوسط حساب کرد. بهترین راه برای کاهش هزینه‌های جراحی بینی این است که پزشک متخصص مشورت کنید تا با کمترین ریسک کارتان را انجام دهید تا به عمل ترمیم نیاز نداشته باشید؛ شما می‌توانید با جستجو در پلتفرم‌های ویزیت آنلاین یا رزرواسیون نوبت پزشک متخصص، بهترین متخصص عمل بینی و جراح پلاستیک نزدیک محل زندگی خود را پیدا کنید. پزشک با معاینه شما و بررسی سطح انتظاراتتان، بهترین مسیر را برای رسیدن به نتیجه عالی و مطمئن پیشنهاد خواهد داد و بهترین مرجع برای تخمین هزینه جراحی زیبایی‌تان خواهد بود.

منبع قیمت: دکترتو کلینیک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین