کد خبر: ۹۲۳۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

ثبت سفارش موبایل متوقف شد

در حالی که از پنج ماه گذشته تخصیص ارز مرتبط با ثبت سفارش‌های اسفتد ۱۴۰۲ در حالت تعلیق بوده، به تازگی ثبت سفارش‌های جدید واردات تلفن همراه نیز متوقف گردیده است.
ثبت سفارش موبایل متوقف شد
آفتاب‌‌نیوز :

بازار تلفن همراه ناشی از اثر گذاری هم زمان برخی عوامل منفی در وضعیت نابسامانی به سر میبرد. طبق بررسی‌های انجام شده ثبت سفارش‌های موبایل زیر ۶۰۰ دلار به تخصیص ارز منتهی نشده است و عرضه فعلی کالا به بازار بر اساس کالا‌های ترخیص شده در گذشته انجا می‌شود. بر اساس اعلام گمرک ایران واردات تلفن همراه نسبت به ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به لحاظ حجم واردات نزدیک به ۳۰ درصدی (حدود ۱ میلیون دستگاه) کاهش یافته است. نکته جالب توجه اینکه تخصیص ارز برای رویه واردات در مقابل صادرات خود که تنها شامل موبایل لوکس بالای ۶۰۰ دلار می‌شود بدون معطلی در صف تخصیص انجام میشود. قسمت عمده واردات مربوط به کالای بالای ۶۰۰ دلار مربوط به ایفون ۱۳ رفرش میباشد.

از سوی دیگر تغییرات پی در پی سود بازرگانی تلفن همراه بر اساس مقررات و ضوابط دولت و مجلس بازار را در حالت بلاتکلیفی نگه داشته و زیان قابل توجهی به فعالان این حوزه وارد کرده است.

در تازه‌ترین تحول نیز به تازگی ثبت سفارش جدید برای واحد‌های بازرگانی متوقف شده است. در پیام سامانه جامع تجارت اعلام شده که صرفا برای کد تعرفه‌های اعلام شده توسط وزارت صمت امکان ثبت سفارش جدید برای واحد‌های بازرگانی امکان پذیر است.

به نظر میرسد این توقف ثبت سفارش مرتبط با اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت باشد که در ان ثبت سفارش تلفن همراه به صورت cbu صرفا برای واحد‌های تولیدی لحاظ شده بود. برخی کارشناسان اعلام کرده بودند که این تغییر به صورت مقطعی بوده و اعمال نخواهد شد.

ثبت سفارش موبایل متوقف شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین