کد خبر: ۹۲۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

گزارش وزیر ورزش از واگذاری استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: امروز ورزش کشور در آرامش بی‌نظیری به سر می‌برد که این مدیون زحمات مجموعه دولت و همکاران ما در سراسر کشور است.
گزارش وزیر ورزش از واگذاری استقلال و پرسپولیس
آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در جلسه چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ هیات دولت با ارائه گزارش عملکرد وزارت ورزش در سه سال اخیر، گفت: در حوزه ورزش به ویژه در حوزه ورزش قهرمانی یکی از شاخص‌هایی که در دنیای امروز ورزش مورد نظر است بحث مدال آوری است که تعیین می‌کند وضعیت کشور‌ها به چه صورت است؛ در این زمینه خوشبختانه در یک دوره سه ساله موفق شدیم که توسط ورزشکاران این سرزمین ۲۲۹۰ مدال از میادین بین‌المللی به دست بیاوریم که در مقایسه با دوره ۴ ساله قبلی ۴۸۴ مدال افزایش مدال داشته‌ایم و خوشبختانه تا امروز سه مرتبه با حضور رئیس جمهور شهید مراسم تجلیل از قهرمانان برای همین مدال آوران برگزار و تمام مطالبات و پاداش‌های آن‌ها پرداخت شده است و ما برای اولین‌بار هیچ بدهی به ورزشکاران در سطح کشور نداریم.

وی افزود: در این راستا روان اعزامی به المپیک پاریس بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت می‌کند و ما برای پاداش قهرمانان و مدال آوران المپیک رقم ۴ برابری در مقایسه با دوره قبل پیش بینی کردیم و بر اساس آماری که از کشور‌های جهان داشته‌ایم کشور جمهوری اسلامی در زمینه پاداش قهرمانی در رتبه نخست قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان با شروع به پروژه‌های عمرانی وزارتخانه عنوان کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم که به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام بود، خوشبختانه از ابتدای دولت ۴۷۴۲ پروژه نیمه تمام داشتیم و تا امروز ۱۹۴۷ پروژه طی این سه سال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است و ۲۷۹۵ پروژه باقی مانده است و برنامه‌ریزی ما بر این بود که تا پایان دولت بتوانیم تمام پروژه‌های نیمه تمامی که بعضاً از دهه ۸۰ روی دست ورزش مانده بود رو به اتمام برسانیم. تا هفته آینده نیز حدود ۶۰ پروژه افتتاح و از تعداد پروژه‌های باقیمانده کم می‌شود.

هاشمی همچنین اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که دولت انصافاً کمک کرد و شخص آقای رئیس‌جمهور و آقای دکتر مخبر و تک تک اعضای محترم دولت حمایت و کمک کردند بحث واگذاری دو باشگاه بزرگ مردمی استقلال و پرسپولیس بود که تبدیل به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده بود؛ خوشبختانه انتظار ۳۰ ساله‌ای که در این خصوص وجود داشت مرتفع شد. همچنین یکی از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم افتاد و نظام در سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی در این زمینه داد بحث حضور بانوان در داد بحث حضور بانوان در بازی‌های لیگ برتر در رشته فوتبال بود که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد و با همکاری و کمک شورای امنیت کشور ما شاهد حضور بانوان به عنوان تماشاچی در مسابقات لیگ برتر بودیم که اتفاق مبارکی بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که آقای مخبر در باره آن کمک بسیاری کرد این بود که در انتهای فصل فوتبال موفق شدیم که کمک داور ویدیویی را وارد بازی‌های لیگ برتر کنیم به ویژه در بازی‌های استقلال و پرسپولیس و بازی‌های تیم ملی از این کمک داور ویدیویی استفاده شد و با توجه به تزریق ۱۱۰ میلیاردی صورت گرفته است خوشبختانه قرار بر این است که لیگ جدید با کمک داور ویدیویی برگزار شود و فدراسیون در حال واردات این دستگاه از تا بتوانیم ورزشگاه‌هایی که مسابقات لیگ برتر فوتبال در آن‌ها برگزار می‌شود را به این کمک داور تجهیز کنیم؛ گرچه در هیچ جای دنیا این موضوع بر عهده دولت نبوده است، اما به جهت کمک‌هایی که همواره دولت داشته است در این راستا این اقدام بزرگ را انجام داده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به خواسته جامعه ورزش برای یک مجموعه ورزشی بزرگ در پایتخت گفت خوشبختانه این موضوع در دولت به تصویب رسید و سازمان برنامه و بودجه رقمی را در این خصوص در بودجه امسال پیش بینی کردند و افتتاح این پروژه می‌تواند سرانه ورزش تهران را به دو برابر برساند. همچنین در موضوع ثبت باشگاه‌های ورزشی با کمک وزارت امور اقتصاد و دارایی تاکنون ۳۷ هزار باشگاه ورزشی را ثبت کردیم و مدت زمان حضور این باشگاه‌ها در صف انتظار از ۱۱ ماه به یک ماه تقلیل پیدا کرده است. افزایش بیش از سه برابری اعتبارات ورزشی سراسر کشور از دیگر اقداماتی است که طی سه سال گذشته انجام شده است.

هاشمی عنوان کرد: در حوزه جوانان یک اتفاق خوبی که افتاد این بود که در سال گذشته ۳۶۰ همت توسط بانک‌های مختلف و با همکاری بانک مرکزی برای تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شد. امروز ورزش کشور در آرامش بی‌نظیری به سر می‌برد که این مدیون زحمات مجموعه دولت و همکاران ما در سراسر کشور است که از همه آن‌ها قدردانی و تشکر می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین