کد خبر: ۹۲۳۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷

آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار موافقت کرد

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده توسط آژانس همکاری امنیتی دفاعی که بر فروش تسلیحات به دولت‌های خارجی در وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) نظارت می‌کند، موزارت خارجه آمریکا بسته فروش نظامی به عربستان سعودی را به ارزش تقریبی ۲.۸ میلیارد دلار تصویب کرد.
آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار موافقت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه آمده است که بسته فروش به عربستان سعودی که شامل عناصر «سیستم پشتیبانی لجستیکی و پایدار» نظامی به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار است، تصویب شد و گواهینامه لازم به کنگره ارائه شد.

براساس گزارش النشره، این بیانیه افزود: این فروش تصویب شده امنیت پادشاهی عربستان سعودی را افزایش می‌دهد، کشور متحدی که قدرتی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج فارس را تشکیل می‌دهد و همچنین از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده حمایت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این که این توافق «توان عربستان سعودی را برای بازدارندگی تهدید‌های فعلی و آینده افزایش می‌دهد»، بیان کرد که تجهیزات و پشتیبانی تایید شده برای توافق، توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

در فوریه ۲۰۲۱، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر اساس سیاست‌های جدید خود با هدف کاهش خشونت در یمن، تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را بر فروش تجهیزات نظامی و تسلیحات به عربستان سعودی اعمال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین