کد خبر: ۹۲۳۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

محسنی اژه‌ای: باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه رقابت‌های دوره انتخابات تمام شده است گفت: در این شرایط حساس باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود و تلاش کنیم فضای جامعه یک فضای اسلامی و آرامی باشد تا مشکلات کشور را حل کنیم.
محسنی اژه‌ای: باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود
آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در همایش صبر چهارمحال و بختیاری افزود: با اهانت همدیگر، تحقیر یکدیگر و با رقابت‌های بی‌جا جز مشکل‌آفرینی و دردسر و مظلمه دنیا و آخرت چیزی نصیب ما و جامعه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: ما ۲ مرحله انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم در جریان رقابت‌های انتخاباتی یک سری حرف‌ها زده شد که برخی از آن‌ها خوب نبود و این مسائل تمام شده و باید آن‌ها را کنار بگذاریم و باید دست به دست هم دهیم مسائل جزیی را کنار بگذاریم چرا که با درگیری چیزی پیش نمی‌رود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر ضرورت حل مسائل استان با همراهی و هم افزایی همه تاثیرگذاران افزود: مسئولان استان، صلح یاران و میانجی‌گران باید با همکاری همدیگر مشکلات استان را شناسایی و با هم‌فکری و هم‌افزایی همدیگر کار‌ها و مسایل استان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه نباید برای حل مشکلات منتظر بودجه و تصمیم دولتی بود اظهار داشت: خیلی مسائل با همفکری، همدلی و کنار گداشتن اختلاف‌ها برطرف می‌شود.

رییس عدلیه تاکید کرد: مراقب باشیم نتیجه بسیاری از این اختلافات عقب‌افتادگی شهر و کشور را به دنبال دارد.

وی در خصوص اهمیت صلح و سازش اظهار داشت: کسانی که در همه حال حتی در حال تنگدستی انفاق و خشم خود را کنترل می‌کنند در زمره محسنین و محبوب خداوند هستند.

رییس قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: شما فعالان و تلاشگران عرصه صلح و سازش، علاوه بر زحماتی که متحمل می‌شوید و بعضاً برای به صلح و سازش کشاندن اختلافات و دعاوی، از آبرو و جسم‌تان نیز مایه می‌گذارید، شایسته است در عرصه فرهنگ‌سازی و نهادینه‌شدن صلح و سازش نیز کوشا باشید و نهضت صلح و سازش را تبلیغ کنید.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: لازم است کسانی‌که در جریان دعاوی و اختلافات، از حق خود می‌گذرند و می‌بخشند را برای بازدید به زندان‌ها برد تا آن‌ها از نزدیک مشاهده کنند که چه کار بزرگی را با بخشش خود انجام دادند و بعضاً از زایل شدن زندگی یک جوان و خانواده‌اش جلوگیری به عمل آوردند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به بازدید امروز خود از زندان مرکزی شهرکرد گفت: در جریان بازدید از زندان مرکزی شهرکرد، در بند جوانان این زندان حضور یافتم؛ محکومانی که آنجا بودند فرزندان ما هستند و جایشان زندان نیست؛ درست است که برخی از آن‌ها مرتکب جرایمی شده‌اند و اقدامات ناپسندی را انجام داده‌اند، اما به هر ترتیب، همه ما باید کمک کنیم تا آن‌ها نجات پیدا کنند و آینده‌شان تضمین شود؛ در این زمینه شما فعالان عرصه صلح و سازش نیز می‌توانید منشأ اثر باشید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در قوه قضاییه اهتمام داریم که مقدمات و تمهیدات مشارکت فعالان عرصه صلح و سازش را بیش از پیش در جریان حل اختلافات و دعاوی، فراهم آوریم؛ در همین راستا برای کمک و مساعدت شما خیرین و فعالان عرصه صلح به زندانیان و مددجویان، زمینه‌ها را فراهم آورده‌ایم.

محسنی اژه‌ای با تشریح مزایا و مواهب صلح و سازش در دعاوی و اختلافات گفت: در بسیاری از اختلافات و دعاوی، گاهی وساطت و پادرمیانی یک فرد ریش‌سفید و معتمد، بسیار راهگشاتر از طی فرآیند رسیدگی به پرونده در دادگاه و محکمه است؛ حل و فصل دعاوی و اختلافات به این صورت و ترتیبات، برای طرفین شیرین‌تر و پرحلاوت‌تر از رفع مخاصمات در دادگاه است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به تصویب قانون شورا‌های حل اختلاف گفت: اهتمام ما در قوه قضاییه آن است که بسیاری از مفاد این قانون را پیش از موعد عملیاتی سازیم تا فرایند به صلح و سازش کشاندن پرونده‌ها هرچه بیشتر تقویت و تسهیل شود و مسائل مرتبط با کارکنان شورا‌های حل اختلاف نیز هرچه زودتر و بهتر، سامان یابد.

به گزارش ایرنا، برگزاری آیین خون بس از دیگر حواشی همایش صبر بود که در این آیین ۲طایفه که به مدت سه سال به دلیل وقوع یک قتل دچار اختلاف شده بودند، با یکدیگر سازش کردند؛ در جریان این آیین، اعضای خانواده مقتول اعلام کردند که به عشق امام حسین (ع) و بدون دریافت یک ریال دیه، از حق خود گذشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و دومین سفر استانی خود روز چهارشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم چهارمحال و بختیاری، دیدار با قشر‌های مختلف مردمی و جوامع نخبگانی این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به این استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین