کد خبر: ۹۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

سرلشکر سلامی: تولد سپاه در ظهر عاشورا صورت گرفت

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هویت حقیقی سپاه برآمده از روح عاشوراست، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی، عاشورایی عمل می‌کنند.
سرلشکر سلامی: تولد سپاه در ظهر عاشورا صورت گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در مراسم معارفه معاون جدید روابط عمومی سپاه و رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: تولد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ظهر عاشورا صورت گرفت؛ آن هنگامی که تعدادی از اصحاب با ایمان و وفادار برای اقامه نماز سینه‌های ستبر خود را آماج تیر‌های دشمن کردند تا حجت خداوند به همراه اهل بیت او بتوانند اقامه‌ی نماز کنند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: پاسداری از اقامه نماز یکی از زیباترین جلوه‌های پاسداری از اسلام بود؛ زیرا کسانی که در مقابل تیر‌های دشمن ایستاده بودند، باید تن خود را به تیر می‌زدند؛ نه اینکه تیر‌ها به تن آن‌ها می‌خورد.

فرمانده کل سپاه افزود: انسان وقتی در مقابل آماج گلوله‌ها و ضرورت شمشیر‌ها قرار می‌گیرد، هرگاه تیر‌های بلا به سوی او بیایند، باید خود را به کناری بکشد تا تیر‌ها به پیکر او نخورد؛ اما کسانی که از امام دفاع می‌کردند، باید خود را به تیر می‌زدند و هیچ تیری نباید از پیکر آن‌ها عبور می‌کرد و این نفس پاسداری است.

وی با بیان اینکه پاسدار انقلاب اسلامی به آب و آتش می‌زند و پیکر خود را به شمشیر می‌سپارد، گفت: پاسدار انقلاب اسلامی سینه خود را به تیر می‌زند تا این تیر‌ها به پیکره امت اسلام و جسم امام و مسلمین وارد نشود.

سرلشکر سلامی یادآور شد: آن هنگامی که حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام آن جوانمرد الهی پرچم را به دست گرفت، مشک بر دوش نهاد، آب ننوشید و مشک را در زیر دستانش که قطع شده بودند با دهان خویش به سوی خیمه‌ها می‌برد و آنگاه که چشمانش هدف تیر قرار گرفت و از اسب بر زمین افتاد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آن هنگامی که طلحه و زبیر مقابل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ایستادند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت، عنوان کرد: هویت حقیقی سپاه برآمده از روح عاشوراست. پاسداران ابوالفضلی و عاشورایی عمل می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین