کد خبر: ۹۲۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

انتقاد شدید ایران از گزارش شورای حقوق بشر

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن محکوم کردن انتشار گزارش جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر گفت: مقامات سازمان ملل به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارند تا مانع از سوءاستفاده و مهیاسازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشور‌ها شوند و ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط محفوظ می‌داند.
انتقاد شدید ایران از گزارش شورای حقوق بشر
آفتاب‌‌نیوز :

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) سوم مرداد ماه انتشار گزارش جاوید رحمان گزارشگر سابق شورای حقوق بشر را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران خواند. 

کنعانی گفت: این گزارشگر سابق با اتکا به عنوان بین‌المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روز‌های دوره کاری اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعا‌های وی فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از اینکه این فرد به راحتی از جایگاه سازمان ملل متحد سوءاستفاده کرده و اخبار کذب منتشر می‌کند، اظهار داشت: مقامات سازمان ملل متحد به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارند تا مانع از سوءاستفاده و مهیاسازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشور‌ها شوند و جمهوری اسلامی ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط در برخی از نهاد‌های حقوق بشری محفوظ می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اظهار داشت: معاندین مردم ایران که از طریق تروریسم، تشویق تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و سایر اقدامات ایذائی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، امروز نیز با سوءاستفاده از نهاد‌های بین‌المللی و جعل واقعیت نمی‌توانند سابقه سیاه اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود را پاک کنند. 

کنعانی در پایان تاکید کرد: تجارب چند دهه گذشته به روشنی گواه این است که دشمنان ملت ایران خوار و رسوا شده و حرکت عزتمندانه مردم ایران برای پیشرفت و اقتدار کشور قدرتمندانه تداوم دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین