کد خبر: ۹۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

افزایش ۴۰ هزار نفریِ کارکنان دولت در ۳ سال

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: تعداد کارکنان دولت در ابتدای دولت سیزدهم ۲ میلیون ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر بود که امروز تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۷۵ نفر رسید. در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شد.
افزایش ۴۰ هزار نفریِ کارکنان دولت در ۳ سال
آفتاب‌‌نیوز :

 میثم لطیفی امروز در نشست هیات دولت در مورد عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در دولت سیزدهم هدف خود در سه حوزه بهره‌وری، مردم پایه بودن برنامه‌ها و عدالت برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم تعداد کارکنان دولت از ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر به به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده که افزایش ۴۰ هزار نفری در وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش صورت گرفته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که در دولت سیزدهم برای استخدام صادر شده، ۳۴۲ هزار و ۴۳۰ نفر بوده است که از این تعداد ۲۳۸ هزار نفر مربوط به آموزش و پرورش بوده که ۷۰ درصد مجوز‌ها را تشکیل می‌دهد.

لطیفی با بیان اینکه ۷۶۴۹ مجوز برای جذب نخبگان در کشور داشتیم، ادامه داد: ۳۱ هزار مجوز برای وزارت بهداشت، ۱۴ هزار مجوز برای قوه قضاییه و ۸۴۴۷ مجوز برای جذب اعضای هیات علمی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: ۲۱۹ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند که بیشترین آن‌ها مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و نفت بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: در دولت ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شد که ۴ آزمون فراگیر و ۱۸ آزمون به صورت تخصصی بوده است؛ به عبارتی هر ۴۵ روز یک بار شاهد برگزاری آزمون بودیم. برای آموزش و پرورش ۱۰ آزمون، برای معلولین یک آزمون و برای استان‌ها ۲ آزمون برگزار شد.

لطیفی گفت: ۷۰ درصد مجوز‌های جذب نیرو مربوط به آموزش و پرورش بوده و برای وزارت بهداشت نیز ۳۱ هزار نفر و برای هیات علمی نیز ۸ هزار مجوز جذب نیرو در سه سال گذشته صادر شده است.

وی ادامه داد: در دو حوزه کارشناس حقوق و فناوری اطلاعات در دولت نیاز مبرم داشتیم که ۶۰۰ کارشناس حقوقی و ۲ هزار کارشناس فناوری و اطلاعات جذب کردیم.

معاون رئیس جمهور گفت: عدالت در پرداخت‌ها در دولت سیزدهم اجرای شده و در این دولت حق اولاد از ۹۶ هزار تومان به ۸۶۰ هزار تومان، حق عائله (تاهل) از ۳۷۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. مبلغ عیدی کارکنان دولت نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همه پرداخت شد که به‌ازای هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان و تاهل ۷۰۰ هزار تومان به مبلغ عیدی اضافه شده است.

لطیفی گفت: رتبه‌بندی معلمان در این دولت انجام شد و ۲۶ درصد از حقوق کارکنان آموزش و پرورش نیز افزوده شده اشت. توانستیم کارانه پزشکان را اصلاح کنیم و در بخش دولتی هیچ پرداخت غیرمتعارفی نداشتیم؛ همچنین پرداخت پاداش‌ها تابع بهره‌وری شد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار ضریب جینی بین کارمندان دولت به ۰.۲۶ رسید و ۶۶ شورای و کمیسیون را که حذف کردیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در زمینه بهره‌وری نیز ۷۵ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به همین حوزه بوده و بهره‌وری از منفی ۰.۸ درصد به مثبت ۳.۵ درصد رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین