کد خبر: ۹۲۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵

خلیج همیشه فارس عامل خداحافظی عبدالکریم حسن با پرسپولیس!

جنجال عبدالکریم حسن در فضای مجازی باعث طرد شدنش از کشور قطر شده بود، اما شادی او در استودیو فوتبال برتر ورق را برگرداند
خلیج همیشه فارس عامل خداحافظی عبدالکریم حسن با پرسپولیس!
آفتاب‌‌نیوز :

بدالکریم حسن، به دلیل یک جنجال در شبکه‌های اجتماعی و پاسخی که به کامنت هوادار تیم ملی قطر داده بود، از تیم ملی قطر اخراج و از کشور طرد شده بود. او در پاسخ به کامنت انتقادی یک هوادار گفته بود "آرام باش برادر، مگر جنگ است؟ " همین کامنت موج انتقادی گسترده از او را در پی داشت و رفتار‌های بعدی این بازیکن توهین به امیر قطر تلقی شد تا جایی که عبدالکریم مجبور به ترک کشورش شود.

از ابتدای پنجره نقل و انتقالاتی جاری (تابستان ۱۴۰۳) چند تیم قطری به شدت خواهان جذب عبدالکریم حسن شدند. قطری‌ها از هر دری وارد شدند تا ملی پوش سابق خود را به کشورشان بازگردانند. اما چه اتفاقی رخ داد که بازیکن طرد شده از کشور حالا گزینه محبوب تیم‌های مطرح لیگ ستارگان قطر شد؟

ماجرا به روزی برمی گردد که عبدالکریم حسن به همراه ایجنتش در استودیو فوتبال برتر برای تماشای بازی ایران و قطر حضور پیدا کرد. فیلم‌هایی که از پشت صحنه حین برگزاری بازی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا منتشر شد، نشان داد عبدالکریم بعد از گل‌های تیم ملی کشورش به شدت خوشحالی می‌کند. این ویدیو‌ها در کشور قطر بازتاب زیادی داشت و دل مردم این کشور را با ملی پوش سابق شان صاف کرد.

اما این تنها دلیل اشتیاق قطری‌ها به بازگرداندن عبدالکریم حسن نبود. این رفتار یک دلیل سیاسی نیز برای آن‌ها داشت؛ دولت قطر نمی‌خواست بازیکن سابق تیم ملی در کشوری توپ بزند که نام لیگش، لیگ خلیج فارس است.

به همین خاطر با عفو امیر قطر به عبدالکریم حسن و به نوعی دستوری که از بالا در این کشور صادر شد، تیم‌های قطری تمام عزم خود را جزم کردند تا این بازیکن را از لیگ خلیج فارس به لیگ ستارگان ببرند.

در هر حال پرسپولیس هم از این اصرار قطری‌ها کمال استفاده را برد. پرسپولیس با مبلغی عالی رضایتنامه عبدالکریم حسن را صادر کرد و یک اردوی رایگان در کشور قطر هم اشانتیون گرفت.

پیش از این وقتی اماراتی‌ها نام جعلی روی خلیج همیشه فارس گذاشتند و همان نام جعلی را هم برای لیگ کشورشان برگزیدند، ما هم محمدرضا خلعتبری را از لیگ این کشور برگرداندیم و مانع حضور جواد نکونام در لیگ امارات شدیم و تا زمانی که این نام تغییر نکرد، بازیکنی از ایران به لیگ امارات نرفت.

قطری‌ها هم وقتی عبدالکریم حسن به لیگ ایران پیوست، چون این بازیکن از قطر طرد شده بود و حتی حرف‌هایی در این زمینه به گوش می‌رسید که قرار است تابعیت قطر از این بازیکن گرفته شود، کسی در این کشور کوچک به نام لیگ ایران حساس نشد، اما حالا که شادی عبدالکریم حسن در استودیوی یک برنامه تلویزیونی ایرانی سر و صدا کرده، قطری‌ها شرط خروج از لیگ خلیج همیشه فارس را برای بخشیده شدن پیش پای عبدالکریم حسن گذاشتند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین