کد خبر: ۹۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

سردار رادان: زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز‌ها مراجعه نکنند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: برای زائران اربعین حسینی در مرزها گذرنامه صادر نمی‌شود و آنها باید از استان و شهر خود گذرنامه را دریافت کنند.
سردار رادان: زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز‌ها مراجعه نکنند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: همه اقدامات لازم در مرز‌های هفتگانه کشور برای تردد زائران اربعین حسینی توسط نیرو‌های انتظامی و مرزبانی به انجام رسیده است.

وی افزود: امنیت از مرکز تا مرز‌های هفتگانه کاملا برقرار خواهد بود و در تمامی مسیر تردد این امنیت برقرار است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در آمادگی کامل قرار دارد تا ضمن کاهش حوادث رانندگی، به تردد آسان زائران کمک کند.

سردار رادان با اشاره به اینکه روزانه حدود ۶۰ هزار درخواست از طریق پایگاه "پلیس من" برای صدور گذرنامه زیارتی ثبت می‌شود گفت: گذرنامه‌ها پس از صدور به درب منازل متقاضیان ارسال می‌شود.

وی افزود: هموطنان تهیه گذرنامه زیارتی خود را به روز‌های آخر موکول نکنند و از امروز برای دریافت آن اقدام کنند، زیرا بدون گذرنامه معتبر امکان شرکت در مراسم اربعین را وجود نخواهند داشت.

سردار رادان با قدردانی از کشور عراق در همکاری با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در روابط دیپلماتیک و بین الملل بررسی‌ها انجام شده و امروز در بالاترین سطح همکاری با کشور عراق قرار داریم.

وی اظهار کرد: از لحاظ انتظامی، راهنمایی و رانندگی و سایر موارد مربوط به پلیس مشکلی وجود ندارد و امنیت را به صورت کامل برای زائران برقرار خواهیم کرد.

سردار رادان گفت: اتباع خارجی باید از کشور‌های خود روادید تهیه کنند و تعدادی از آنان که مقیم ایران هستند در طرح خادم در مراسم اربعین شرکت کنند.

فرمانده کل نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه گذرنامه زیارتی باید از مبدا ویزا صادر شود گفت: به هیچ عنوان در مرز‌ها گذرنامه صادر نمی‌شود و زائران باید از قبل و از استان خود آن را تهیه و به مرز‌ها وارد شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس برای خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به زائران اربعین، گفت: همه فرماندهان، معاونان و مسئولان انتظامی در کنار دیگر همکاران انتظامی و مرزبانی حداکثر تلاش خود را برای رفع مشکلات زوار بکار بگیرند تا آن‌ها با خاطره‌ای خوب به این سفر معنوی مشرف شوند.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین