کد خبر: ۹۲۳۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲

تلاش پلیس فدرال آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره سوء قصد به جان ترامپ

«کریستوفر رای» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور گفت که تمام تلاش خود را می‌کند تا اطلاعاتی در مورد تحقیقات جاری پیرامون سوء قصد به جان دونالد ترامپ به اعضای کنگره ارائه دهد.
تلاش پلیس فدرال آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره سوء قصد به جان ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

«کریستوفر رای» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز چهارشنبه به وقت محلی در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «کارمندان اف‌بی‌آی به طور خستگی‌ناپذیر در تلاشند تا تحقیقات خود را به نتیجه برسانند.»

رئیس اف بی آی افزود: «کار زیادی در حال انجام است» و اف‌بی‌آی «تحقیقات جامع و کاملی انجام خواهد داد.»

وی خاطرنشان کرد که او پیش از این نسبت به تهدید بالا در آمریکا هشدار داده بود و گفت: «ما در محیطی با شرایط تهدید بالا زندگی می‌کنیم. ممکن است تیرانداز مرده باشد، اما تحقیقات اف بی آی ادامه دارد.»

رئیس پلیس فدرال آمریکا در طول شهادت خود گفت که قاتل چند ساعت قبل از اینکه ترامپ روی صحنه برود، یک پهپاد را در اطراف منطقه تجمع پنسیلوانیا به پرواز درآورده بود.

کریستوفر رای به قانونگذاران گفت که «به نظر می‌رسد حوالی ساعت ۴ بعدازظهر پهپاد در اطراف منطق» تجمع در فاصله ۲۰۰ یاردی صحنه پرواز کرده است. پهپاد حدود ۱۱ دقیقه در هوا بود.

رئیس اف‌بی‌آی افزود که بازرسان «فکر می‌کنند» تیرانداز به صورت زنده تصاویر پهپاد را در گوشی همراه خود بدست آورده است.

اف بی آی تحقیقات را بلافاصله پس از تیراندازی ۱۳ جولای آغاز کرد. تحقیقات هم به عنوان یک سوء قصد و هم به عنوان یک اقدام بالقوه تروریسم داخلی در حال انجام است.

بازرسان اف بی آی اعلام کرده اند که توماس متیو کروکس، تیرانداز، تقریباً هشت بار از یک تفنگ نیمه اتوماتیک به سمت ترامپ شلیک کرد و سپس توسط یک تک تیرانداز سرویس مخفی آمریکا کشته شد.

مقامات اف بی آی بار‌ها تاکید کرده اند که تیرانداز به تنهایی عمل کرده و از تفنگی استفاده کرده که به طور قانونی توسط پدرش خریداری شده است.

رئیس اف بی آی تکرار کرد که هیچ مدرکی دال بر توطئه‌های مشترک وجود ندارد، اما تحقیقات در حال انجام است.

این جلسه تنها یک روز پس از استعفای کیمبرلی چیتل، رییس سابق سرویس مخفی آمریکا برگزار می‌شود. چیتل در جلسه استماع مجلس در روز دوشنبه به شدت مورد پرسش و انتقاد قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین