کد خبر: ۹۲۳۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸

ورود کابینه اسرائیل به احیای بندر ایلات

بعد از اعلام ورشکستگی کامل بندر ایلات که به دلیل محاصره دریایی انجام گرفته توسط نیروهای مسلح یمن صورت گرفته، کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد برنامه‌ای برای سرپا نگه داشتن این بندر در دستور کار خود قرار داده است.
ورود کابینه اسرائیل به احیای بندر ایلات
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه رسمی اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی، کابینه اسرائیل یک بسته حمایتی برای سرپا نگه داشتن بندر ایلات به آن اختصاص داده است.

براساس این گزارش وزارت حمل و نقل (رژیم صهیونیستی) قرار است کمک‌های ویژه‌ای را برای کمک به زنده باقی ماندن بندر ایلات بعد از تعطیلی کامل آن اختصاص دهد.

براساس این گزارش، مدیر کل وزارت حمل و نقل که برای اطلاع از شرایط وخیم بندر ایلات در این بند حضور پیدا کرده بود اعلام کرد این وزارتخانه یک بسته از کمک‌ها را اختصاص داده است تا در این شرایط بسیار دشوار بندر مذکور حداقل قادر به ادامه حیات باشد.

این وزارتخانه هم اعتراف کرد که فعالیت در این بندر طی ماه‌های اخیر به طور کامل متوقف شده است و بعد از بسته شدن گذرگاه کشتیرانی از تنگه باب المندب توسط نیرو‌های مسلح یمن، این بندر عملا دیگر فعالیتی ندارد.

همین امر باعث شد تا موشه بن زاکین مدیر کل وزارت حمل و نقل اسرائیل نشست فوق العاده‌ای را در بندر برگزار و همانجا بسته‌ای از کمک‌ها را به آن تصویب و تمهیداتی برای جلوگیری از اخراج کارگران و کارمندان آن اندیشیده شود.

قرار است وام‌های دریافت شده توسط این بندر، استمحال شده و وام‌های جدیدی نیز به آن اختصاص داده شده و اتحادیه سندیکا‌های کارگری اسرائیل (هستدروت) نیز وام‌های حمایتی برای حفظ کارگران این بندر اختصاص بدهد.

گفتنی است اقدام قاطع نیرو‌های مسلح یمن، بندر ایالات را به نقطه ورشکستی برده است در حالی که رهبران یمنی تاکید می‌کنند که این سرنوشت در انتظار بقیه بنادر اسرائیل هم هست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین