کد خبر: ۹۲۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳

خروج بایدن از صحنه خطری برای اسرائیل است

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، خروج بایدن از صحنه سیاسی می‌تواند برای اسرائیل خطر آفرین باشد، چون معاونش محبوبیت وی را ندارد.
خروج بایدن از صحنه خطری برای اسرائیل است
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه عبری زبان مدیا که به بازنشر مقالات و تحلیل‌های مهم می‌پردازد، تحلیلی را در رابطه با عواقب نگران کننده خروج بایدن از صحنه سیاسی آمریکا برای اسرائیل منتشر کرد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، "کارولین جلیک" تحلیل‌گر ارشد پایگاه خبری تحلیلی جوئیش نیوز سندیکت (JNS) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد، خروج رئیس جمهور بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند برای اسرائیل هم خطر آفرین باشد.

این تحلیل‌گر در یک نشست تحلیلی در شبکه ایتنرنتی Orna Ishar پیش بینی کرد با وجود خروج بایدن در رقابت‌های انتخاباتی، اما اطرافیانش به او اجازه نخواهند داد از ریاست جمهوری استعفا کند و تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ او همچنان رئیس جمهور باقی خواهد ماند.

به گفته این تحلیل‌گر، برخی‌ها بایدن را دوست اسرائیل توصیف می‌کنند که در ابتدای جنگ با اسرائیل نبود و حتی سیاست‌های ضد اسرائیلی هم در دستور کار خود داشت.

با این حال کارولین جلیک تلاش می‌کند تا از دیدگاه خود علل همراهی و حمایت گسترده تسلیحاتی ایالات متحده از اسرائیل را تشریح کرده و در این رابطه می‌گوید:

ما شاهد تشکیل پل هوایی ارسال سلاح‌های آمریکایی برای اسرائیل بودیم، علت آن هم آن بود که در سال ۲۰۲۳ و چند روز بعد از ورود نتانیاهو به دفتر نخست وزیر، در چارچوب توافقی که کابینه قبلی با واشنگتن داشت، ایالات متحده تمامی انبار‌های سلاح خود را که برای شرایط فوق العاده در اسرائیل قرار داده بود تخلیه و به اوکراین منتقل کرد.

در زمان وقوع جنگ ۷ اکتبر انبار‌های ما خالی بودند و باید آن‌ها آن را پر می‌کردند، ابتدا این کار را کردند، اما از دسامبر کار آزار ما آغاز شد و تلاش کردند تا بر ضرب آهنگ تلاش‌های جنگی ما تاثیر منفی بگذارند، ما در واقع قربانی توجه جهانی به جنگ غزه طی ۹ ماه گذشته شدیم.

به اعتقاد این تحلیل‌گر صهیونیست: نامزد جدید ریاست جمهوری یعنی خانم کامالا هریس از آن محبوبیت و کاریزمای کافی بر خوردار نیست، این مسئله را طی سه سال و نیم گذشته به اثبات رسانده است و نشان داده که منفورترین سیاستمدار آمریکا محسوب می‌شود، او هیچ ویژگی متمایزی ندارد فقط، چون بایدن در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش قول داده بود که یک زن سیاه پوست را به معاونت خود انتخاب خواهد کرد، قرعه به نام او افتاد.

جلیلک در عین حال از معاون ترامپ ستایش کرده و تاکید کرد، جی دی ونس شخصیت به شدت باهوشی است و طبیعتا به شدت حامی اسرائیل است، از دیدگاه او ایالات متحده منافع قابل توجهی در پیروزی اسرائیل در این جنگ دارد و باید از تل‌آویو حمایت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین