کد خبر: ۹۲۳۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

پوتین در دیدار با اسد: وضعیت خاورمیانه رو به وخامت است

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه گزارش داد روسای‌جمهور روسیه و سوریه در دیدار امروز در کرملین «درباره وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا» گفتگو کردند.
پوتین در دیدار با اسد: وضعیت خاورمیانه رو به وخامت است
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری‌های روسی گزارش دادند رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین پیش از دیدار خصوصی امروز با همتای سوری خود در مسکو گفت که قصد دارد «درباره وضعیت خاورمیانه که در حال بدتر شدن است و در مورد سوریه هم صدق می‌کند» با بشار اسد گفتگو کند.

به گزارش ریانووستی، اسد هم در این دیدار گفت که روسیه و سوریه در دهه‌های گذشته آزمون‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند و افزود «با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک کنونی، دیدار ما برای گفتگو در مورد سناریو‌های مختلف حائز اهمیت است».

وی افزود «روابط روسیه و سوریه طی چند دهه سطح بالایی از اعتماد را حفظ کرده است».

رئیس‌جمهور روسیه اخیراً به مناسبت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک این کشور با سوریه، برای بشار اسد پیام تبریک فرستاد.

او در این پیام خطاب به همتای سوری خود گفت که «توسعه بیشتر طیف وسیعی از روابط روسیه و سوریه به نفع ملت‌های ما است و به تحکیم صلح و ثبات در منطقه و کل جهان کمک خواهد کرد».

روابط دیپلماتیک مسکو و دمشق رسما ۲۱ ژوئیه ۱۹۴۴ در زمان اتحاد جماهیر شوروی برقرار شد. دو طرف در سال ۱۹۸۰ معاهده دوستی و همکاری امضا کردند و سوریه در سال ۱۹۹۱ روسیه را به عنوان جانشین اتحاد جماهیر شوروی به رسمیت شناخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین