کد خبر: ۹۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

«درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد

انیمیشن «درون بیرون ۲» محصول استودیو پیکسار دیزنی با عبور از «منجمد»، عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما نام گرفت.
«درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد
آفتاب‌‌نیوز :

پس از شش هفته اکران، «درون بیرون ۲» (Inside Out ۲) با فروش ۶۰۱ میلیون دلار در داخل و ۸۶۱ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به مجموع فروش جهانی ۱.۴۶ میلیارد دلار رسید و توانست با عبور از «منجمد ۲»، در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار گرفت. 

از نظر فروش جهانی بلیت، «درون بیرون ۲» با پشت سر گذاشتن «باربی» (۱.۴۴۶ میلیارد دلار) به عنوان سیزدهمین فیلم بزرگ تمام دوران در گیشه شناخته شد. در میان رکورد‌های فراوانش، دنباله پیکسار سریع‌ترین فیلم انیمیشنی است که از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است و این کار را در ۱۹ روز انجام داده است. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ تا به امروز و تنها فیلمی است که امسال به کلوپ میلیارد دلاری پیوسته است.

این انیمیشن نقد‌های درخشانی نیز به دست آورده و در حال حاضر با امتیاز ۹۳ درصد از منتقدان در میان پنج فیلم برتر پیکسار در وب‌سایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز سینمایی A را از «CinemaScore» کسب کرده است.

قسمت دوم انیمیشن «درون بیرون» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه‌ای از «مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

قسمت نخست این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «پیت داکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلاری، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند ۲۰۱۶ شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین