کد خبر: ۹۲۴۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵

مجازات تولید تصاویر غیراخلاقی با هوش مصنوعی

سنای آمریکا روز سه‌شنبه لایحه‌ای را به اتفاق آراء تصویب کرد که به قربانیان تصاویر غیراخلاقی و بدون رضایت ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، موسوم‌به «دیپ‌فیک»، اجازه می‌دهد تا از خالقان این تصاویر به‌دلیل خسارات وارده شکایت کنند.
مجازات تولید تصاویر غیراخلاقی با هوش مصنوعی
آفتاب‌‌نیوز :

لایحه‌ی «مقابله با تصاویر صریح و ویرایش‌های غیرقانونی» یا به اختصار DEFIANCE به قربانیان دیپ‌فیک‌های غیراخلاقی اجازه می‌دهد تا از کسانی که این تصاویر را تولید یا پردازش کرده‌اند، شکایت کنند.

قربانیانی که در این نوع دیپ‌فیک‌ها قابل شناسایی هستند، می‌توانند تحت این لایحه تا ۱۵۰ هزار دلار غرامت دریافت کنند. اگر این حادثه با «هتک حرمت یا تلاش برای آن، تعقیب یا آزار» یا با «علت مستقیم و نزدیک» این آسیب‌ها مرتبط باشد، تا ۲۵۰ هزار دلار غرامت قابل دریافت است. اکنون این لایحه باید در مجلس نمایندگان نیز تصویب شود تا بتواند برای امضا به رئیس‌جمهور ارسال شود.

بسیاری از مردم برای اولین‌بار در اوایل امسال با انتشار گسترده‌ی تصاویر غیراخلاقی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از خواننده‌ی معروف، تیلور سوئیفت، در شبکه‌های اجتماعی با دیپ‌فیک غیراخلاقی و بدون رضایت آشنا شدند.

این نوع تصاویر همچنین به مشکلی در مدارس سراسر کشور آمریکا تبدیل شده است، جایی که دانش‌آموزان دختر متوجه شده‌اند که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از آن‌ها به‌دست همکلاسی‌هایشان پخش می‌شود.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در سخنرانی خود در صحن سنا گفت که دیپ‌فیک‌های غیراخلاقی «یک مسئله‌ی حاشیه‌ای نیست که فقط برای تعداد کمی از افراد اتفاق بیفتد، بلکه یک مشکل گسترده است. این نوع تصاویر مخرب و آسیب‌رسان می‌توانند زندگی‌ها را نابود کنند.»

شویمر گفت که لایحه DEFIANCE تنها «یکی از نمونه‌های موانع هوش مصنوعی است که من اغلب درمورد آن صحبت می‌کنم. هوش مصنوعی فناوری شگفت‌انگیزی است که می‌تواند نوآوری‌های باورنکردنی ایجاد کند، اما ما باید موانعی را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مرتبط با آن تصویب کنیم.» او اوایل امسال نقشه راهی برای نحوه‌ی برخورد کمیته‌های سنا با قوانین هوش مصنوعی ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین