کد خبر: ۹۲۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹

مرعشی: فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: هیچ فرصت آزمون خطایی برای کشور وجود ندارد و کوچکترین اشتباه می‌تواند چالش‌های ما را بیشتر کند.
مرعشی: فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسین مرعشی شامگاه پنج‌شنبه در آیین تجلیل از اعضای ستاد‌های انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان مرکزی که در سالن کوه نور هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، افزود: با یک ورق خوردن تاریخ، شرایطی فراهم شد تا ملت ایران به طور مجدد دست به انتخاب بزنند.

وی تاکید کرد: همه کسانی‌که که برای انتخاب آقای پزشکیان همت و تلاش کردند، باید بدانند که طلبکار ایشان نیستند و مطالبه ما فقط اداره خوب کشور است.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: مهم نیست آقای پزشکیان چه کسانی را به کابینه دعوت می‌کند؛ مهم این است که کشور باید به شایستگی اداره شود، زیرا شرایط ایران خوب نیست.

مرعشی اظهار کرد: ۱۹ سال پیش رهبر معظم انقلاب سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را ابلاغ کردند که این سند نتیجه کار کارشناسی در مجمع تشخیص بود و مقرر شد طبق این سند اقتصاد ایران اول منطقه باشد و یک سال دیگر آن ضرب‌الاجل به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: امروز اقتصاد عربستان سعودی سه برابر، ترکیه ۲ برابر و امارات متحده یک و نیم برابر ایران است؛ دولت‌های رقیب وقتی سند چشم‌انداز ما را دیدند، عزم خود را جزم و رشد کردند.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم اضافه کرد: اولین دولتی که سند چشم‌انداز را بایگانی کرد، دولت احمدی‌نژاد بود و این در حالی بود که بیشترین منابع را داشت.

مرعشی تصریح کرد: در دوران هشت سال ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی ۱۰۵ میلیارد دلار و در دوران خاتمی ۱۱۵ میلیارد دلار نفت فروخته شد؛ از آغاز پیداش نفت در مسجد سلیمان در سال ۱۲۸۰ تا پایان دولت خاتمی ۴۰۰ میلیارد دلار نفت به فروش رسید، اما با وجود اینکه در هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ۶۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی وصول شد، سند چشم‌انداز و توسعه ایران روزی زمین ماند.

وی مسئولیت دکتر پزشکیان را سنگین ارزیابی کرد و افزود: امروز از کل هزینه‌های کشور، ۲۵ درصد کسر بودجه وجود دارد و یک چهارم بودجه با استقراض تامین می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم افزود: در صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی، بیش از ۹۰ درصد پرداخت حقوق باید از دولت تامین شود.

مرعشی به وضعیت صنعت برق هم اشاره و بیان کرد: برق کارخانجات تولیدی قطع، تولید فولاد در چندماه اخیر ۵۷ درصد کاهش و ۳۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی نیز کم شده است تا برق خانگی قطع نشود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون کشور با ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق مواجه بوده و هر گوشه و مسئله‌ای که دیده می‌شود، پر از چالش است.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: هفتمین سال است که مردم تورم ۴۰ درصد را تحمل می‌کنند در حالی که دستمزد‌ها ۲۵ درصد افزایش دارد و دخل و خرج ملت متناسب نیست.

مرعشی اظهار کرد: خداوند به ملت ایران عزت داد تا در اوج ناامیدی، امید دیگری را خلق کنند و این سرمایه‌ای نیست که رییس‌جمهور به سادگی از کنار آن بگذرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران فرصت اشتباه کردن ندارد، اضافه کرد: کشورمان در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد و نمی‌توانیم هیچ خطایی را بپذیریم.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبانماه، تصریح کرد: کشور تجربه فشار حداکثری ترامپ را دارد؛ قبل از ظهور ترامپ تحریم‌ها مصوبه شورای امنیت بود و در آن شرایط یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت رسما به فروش می‌رسید و دارو و غذا تامین می‌شد.

مرعشی تصریح کرد: ممکن است دوباره ترامپ روی کار بیاید و اصلا ایران فرصت اشتباه ندارد؛ هر اشتباهی ما را در سیکل مشکل بعدی دچار می‌کند.

وی همه مسئولان، سیاسیون و ملت را در قبال وضعیت موجود مسئول دانست و ادامه داد: سال ۱۳۸۴ جریان‌های اصلاحات و اصولگرا هیچکدام به ملت ایران رحم نکردند و خودخواهی‌های سیاسی جای دلسوزی و مسئولیت‌پذیری را گرفت.

دبیرکل حزب کارگزاران و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم ادامه داد: تنها کشور موفق‌تر از ایران در دموکراسی ترکیه است؛ کشوری که بر اساس اصول لائیک پایه‌گذاری شد و آتاتورک بر روی خرابی‌های عثمانی، ترکیه نوین را پایه‌گذاری و یک ارتش برای حفظ لائیک پایه‌گذاری کرد.

مرعشی عنوان کرد: به دلیل پایمردی ترک‌ها دولت آتاتورک استمرار یافت، ولی ترک‌ها صندوق را ترک نکردند، آنقدر پای اصول خود ایستادند که نظام حاکم بر ارتش در مقابل اراده مردم مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی با بیان کرد: شرایطی در انتخابات اخیر برای کشور فراهم شد و با هوشمندی رهبر معظم انقلاب وضعیت انتخابات عوض شد.

مرعشی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند و با احترام به تصمیم‌های دکتر پزشکیان کشور را وارد ریل توسعه و سرمایه‌گذاری کنند تا یک شان برای ملت ایران ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین