کد خبر: ۹۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
الان وقت شعار دادن نیست زمان عمل به وعده هاست

پزشکیان: از من تعریف نکنید؛ مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید

مسعود پزشکیان در همایش سپاس در حضور فعالان ستاد مرکزی با بیان اینکه باید به آنچه گفتم صادقانه عمل کنم، گفت: لطفا زیاد از من تعریف نکنید، به پیر و پیغمبر من هم مثل شما هستم، فرصتی پیش آمده و شما به ما اعتماد کردید و من اکنون اینجا ایستاده‌ام. تلاش نکنید بیش از آنچه هستم، مرا بزرگ کنید.
پزشکیان: از من تعریف نکنید؛ مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید
آفتاب‌‌نیوز :

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ در همایش ستاد فعالان مرکزی با بیان اینکه اکنون وقت عمل به وعده هاست، تصریح کرد: اگر دست به دست هم ندهیم، برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و از کارشناسان و نخبگان استفاده نکنیم و نپذیریم که براساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعار‌هایی که دادیم همه باد هوا خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون زمان شعار دادن نیست وقت عمل کردن است، بار‌ها گفته‌ام که حضرت علی می‌فرماید تو را به سمت ولایتی می‌فرستم که حاکمانی از خوب و بد حکم کرده‌اند، پشت سر به تو نگاه خواهند کرد همانگونه که تو به آن‌ها نگاه می‌کردی، پشت سر تو همان حرف‌هایی را خواهند زد که تو پشت سر آن‌ها می‌گفتی. باید کاری کنیم که مردم باید پشت سر ما حرفی را بزنند که به گفته‌های ما همخوانی داشته باشد.

رئیس جمهور منتخب گفت: اگر براساس حرف‌هایی که زده‌ایم، عمل نکنیم، اعتماد و امیدی که در مردم ایجاد کرده‌ایم به ناامیدی و بی‌اعتمادی تبدیل خواهد شد. برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم همه باید کمک کنند ما یک جناح و دسته نبودیم ما معترض بودیم به اینکه یک جناح و دسته باشد و گفتیم همه ایران، ایران رنگین کمان قومیت‌ها و فرهنگ هاست.

پزشکیان با بیان این جمله که برای ایران و برای کشورمان وظیفه داریم بر اساس انصاف و عدالت برخورد کنیم، خاطر نشان کرد: اگر این را باور کنیم که حق را به حقدار دهیم نباید انتظار داریم کسی که مرتبه را طی نکرده بیاد در این جایگاهی که نباید بنشیند.

رئیس جمهور منتخب در همایش سپاس در حضور فعالان ستاد مرکزی تصریح کرد: رسول خداوند می‌فرمایند خدا رحمت کند کسانی که جهاد اصغر را انجام دادند و اکنون جهاد اکبر در پیش داریم، گفتند یا رسول الله جهاد اکبر چیست؟ کشته دادیم، زخمی و مجروح شدیم، برادر و پدر و عمو از دست دادیم. رسول الله فرمود: جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس ماست. این ما هستیم که مشکل ایجاد می‌کنیم، همه دعوا‌هایی که بین آقایون وجود دارد و ممکن است بین ما به وجود بیاید برای این است که ممکن است من خودم را برتر از شما بدانم.

وی خود را نماینده مردم دانست و گفت: باید به آنچه گفتم صادقانه عمل کنم. لطفا زیاد از من تعریف نکنید، به پیر و پیغمبر من هم مثل شما هستم، فرصتی پیش آمده و شما به ما اعتماد کردید و من اکنون اینجا ایستاده‌ام. تلاش نکنید بیش از آنچه هستم، مرا بزرگ کنید. همه ما باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که نخبگان ما اعم از خانم و آقا، شیعه و سنی، کرد، بلوچ، عرب، عجم، باید کاری کنیم که حق به حقدار بدهیم. در قرآن به داوود گفته می‌شود که بین مردم بر اساس حق حکم کن نمی‌گوید بر اساس جناح یا برادر و دار و دسته ات؛ تابع هوای نفس نشو، چون تو را به ضلالت می‌برد دست به دست بدهیم و تلاش کنیم اولا بفهمیم در چه وضعیتی هستیم؛ اگر توقع را بالا ببریم بعد معترض می‌شویم که ما این را می‌خواستیم و چرا نشد؟

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: مشکلات اقتصادی، تحریم و اختلافات وجود دارد باید دست به دست دهیم و مشکلات را حل کنیم و بر اساس داشته‌ها طرحی نو دراندازیم رفتار دیگر ایجاد کنیم کمک کنید انتظارات را بر اساس داشته هایمان در جامعه ایجاد کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه شبانه روز تلاش خواهم کرد، اذعان کرد:من به عنوان یک فرد شبانه روز تلاش خواهم کرد به مردم و ایران خدمت کنم و به جز عدالت و انصاف کار دیگری نخواهم کرد و برای اجرای این عدالت به اصلاحات نیاز داریم.

وی با بیان اینکه باید رفتارمان را اصلاح کنیم، گفت: باید نوع تخصیص، منابع و پست‌ها را تغییر دهیم این نیاز به اصلاحات دارد. اصلاحات دفاع از فرد و جناح خاص نیست اصلاحات یعنی راهی را برویم که عدالت و انصاف برای کل مردم مستقر شود و همه مردم بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مشکلات تحریم، مشکلات اقتصادی، مشکلات قومیتی، مشکلات جنسیتی و ... که هست اول باید حل شود.

 مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: بنده معتقدم اگر انصاف و حق را رعایت کنیم و به توانمندی و نخبه‌ها و به تولیدکنندگان میدان بازی دهیم موفق خواهیم شود. ایرانی قادر است عزت و سربلندی را دوباره به این خاک برگرداند. چه در خارج و چه در داخل باید تلاش کنیم از حق و حقیقت دفاع کنیم و اگر هم اشتباه کردیم که ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم آن‌هایی که به ما نزدیک‌تر هستند حتما جای که اشتباه می‌کنیم به ما گوشزد کنند. چون می‌خواهیم بر اساس حق عمل کنیم.

آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده‌ای همچنان مداخله کنند

پزشکیان ضمن تقدیر و قدردانی از رهبر انقلاب تصریح کرد: اگر حضور مقام معظم رهبری نبود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده‌ای همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه‌ها به وجود بیاید.

دروغ نخواهیم گفت

رییس جمهور منتخب تاکید کرد: نباید کاری کنیم که مردم احساس کنند ما هم به آن‌ها دروغ گفتیم ما دروغ نخواهیم گفت ما صادق خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد برای ایران، صادقانه خدمت کنیم و بر اساس علم و آگاهی این راه را خواهیم رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین