کد خبر: ۹۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

سخنگوی کرملین: هیچ روابط دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) درباره سطح مناسبات کنونی مسکو و واشنگتن گفت: روسیه و ایالات متحده در حال حاضر عملا هیچ روابط دوجانبه‌ای ندارند. 
سخنگوی کرملین: هیچ روابط دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف در جمع شرکت‌کنندگان در جشنواره رسانه‌های نوین در مسکو، با اشاره به صحنه رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا افزود: ایالات متحده، سیاست‌های تحریمی علیه روسیه را در زمان ترامپ آغاز کرد؛ در این زمینه او تفاوت چندانی با دیگران ندارد.

به گزارش خبرگزاری‌های ریانووستی و تاس، وی ادامه داد: ترامپ در حفظ کانال‌های گفتگو با روسیه کمی خرد سیاسی نشان می‌دهد، اما این رویکرد، چیزی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

سخنگوی کرملین یادآور شد: ترامپ نماینده نخبگان سیاسی آمریکا است، همه آن‌ها روس هراس هستند؛ روسیه در این خصوص خوش بینی بیش از حد ندارد. 

تمسخر نخست‌وزیر مجارستان، بیانگر فضای وحشتناک ضد روسی در غرب

پسکوف همچنین با اشاره به تمسخر ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان به خاطر سفر به مسکو، فضای ضد روسی حاکم بر غرب را وحشتناک توصیف کرد.

وی ادامه داد: با وجود این فضای تمسخر علیه اوربان، وی به روسیه سفر کرد، نتیجه‌گیری او نیز این بود: من از روسیه (در مناقشه اوکراین) حمایت نمی‌کنم، اما بیایید، مواضع طرفین را درک کنیم. حداقل، ما موقعیت‌هایی را برای اندیشیدن (درباره راه پایان درگیری) خواهیم یافت.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: به خاطر سفر به مسکو، اکنون کل اتحادیه اروپا به سادگی اوربان را مسخره می‌کند، این‌ها خود را مرکز تمدن می‌دانند. از این نظر، وضعیت (حاکم بر غرب) وحشتناک است.

پسکوف افزود: تلاش برای انتقال دیدگاه روسیه به غرب در فضای نفرت از هر آنچه به روسیه مربوط است را بیهوده می‌دانیم؛ گذر زمان برای تغییر این فضا لازم است.

وی با اشاره به محدودیت‌های روزافزون اعمالی علیه مسکو پس از آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اظهار داشت: فضای تنفر کورکورانه نسبت به روسیه و هر چیزی که با روسیه مرتبط است، بر غرب حاکم است. 

اوربان نخست‌وزیر مجارستان در جریان ماموریت حفظ صلح خود دوم جولای از کی یف بازدید کرد و در آنجا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد و سه روز بعد در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. رئیس دولت مجارستان سپس هشتم جولای به پکن سفر کرد تا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین درباره راه‌های حل و فصل مناقشه اوکراین گفتگو کند. او سپس از واشنگتن بازدید کرد و در حاشیه نشست ناتو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفتگو کرد. پس از پایان این نشست، وی برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به فلوریدا رفت و با وی نیز راه‌های حل مناقشه اوکراین را بررسی کرد.

سیاست غرب درباره حضور شهروندان روس در شبکه‌های اجتماعی

سخنگوی کرملین با اشاره به محدودیت‌های غرب علیه حضور شهروندان، مقامات و رسانه‌های روس در برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: باید برای ادامه سیاست غرب در زمینه بیرون راندن روسیه از منابع اطلاعاتی و چندرسانه‌ای خود آماده باشیم.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره واکنش سفارت آمریکا در مسکو به تجمع خارج از ساختمان خود علیه اقدام «یوتیوب» در مسدود کردن کاربران روسی نیز اظهار داشت: این سفارتخانه به هیچ وجه به تجمع شهروندان روس، واکنشی نشان نداد، اما یک هنرمند روسی با فراخوان کاربران به این تجمع، مسئولیت مدنی خود را به روشی که برای او در دسترس بود، به درستی انجام داد.

پیش از این، یاروسلاو درونوف هنرمند موسیقی روسی ۲۰ جولای ۲۰۲۴ (شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳) تجمعی را در مقابل سفارت ایالات متحده در مسکو علیه سیاست واشنگتن در زمینه مسدود کردن کاربران روسی یوتیوب برگزار کرد. این نوازنده توضیح داد: ما همه کاری را انجام می‌دهیم تا همه جهان در مورد آن بشنوند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پرچم فدراسیون روسیه، پوستر‌هایی با مضامین "من روسی هستم"، "چنین شخصی وجود دارد و من نمی‌توانم شکسته شوم. " طرحی از سه رنگ روسیه و نام مستعار این هنرمند در مقابل ساختمان سفارت ایالات متحده حضور یافتند.

این هنرمند روس در سخنان خود در جمع حاضران در این تجمع گفت که همکاران روسی وی نیز همانند او به صورت ناعادلانه‌ای توسط یوتیوب مسدود شده‌اند. 

اقدام اروپا، بی‌پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص بودجه به کی یف از درآمد حاصل از دارایی‌های روسیه و خرید تسلیحات از این محل، غیرقانونی است و بی پاسخ نخواهد ماند.

برنامه تسهیل بازگشت روس‌های مقیم سایر کشور‌ها به روسیه

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود از لزوم برنامه‌ریزی برای اعطای سریع شهروندی روسیه به شهروندان روس که در کشور‌های دیگر جهان زندگی می‌کنند، سخن گفت و این رویکرد را مورد تأکید ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دانست.

وی ادامه داد: در چارچوب روند جاری، مقامات مسئول تلاش می‌کنند که در‌های سوء استفاده و راه‌های نفوذ مهاجران غیرقانونی به روسیه مسدود شود که این موضوع سبب کاهش سرعت اعطای شهروندی به روس‌های مقیم خارج کشور می‌شود که مایل هستند برای زندگی یا کار به روسیه بیایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین