کد خبر: ۹۲۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷

اجرای "فرم هشت" در بیمارستان‌ها

رییس بیمارستان سینا، اجرای فرم هشت را یک طرح سازنده خواند و گفت: اجرای این طرح هم واحدهای درمانی و کارکنان می‌توانند به اهداف خود دست یابند و هم بیماران از خدمات ایمن تر برخوردار می‌شوند.
اجرای
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم قدردانی از واحدهای بیمارستان سینا در اجرای فرم هشت با حضور حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه، مهناز طاهری پور مدیر امور مالی دانشگاه، بهزاد مکری مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه و محمدتقی طالبیان رئیس بیمارستان سینا برگزار شد.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که بهره وری حلقه گمشده کشور ما است، گفت: ۷۰ درصد بهره وری از طریق نیروی انسانی امکان پذیر است که با برنامه ریزی مناسب می‌توان ۴۰ درصد در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

وی بر شایسته سالاری و شفاف سازی در هزینه‌ها در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید و تصریح کرد: امیدوارم با توکل به خدا وظیفه خود را به درستی به انجام برسانیم و الگویی برای کشور شویم.

محمدتقی طالبیان رئیس بیمارستان سینا گفت: در برنامه استراتژیک بیمارستان سینا بر روی ۲ محور اساسی IPD، توسعه گردشگری سلامت و جذب بیماران خارجی و نیز مدیریت بهینه منابع و مصارف تمرکز شده است.

وی افزود: در راستای کاهش هزینه‌ها، برنامه عملیاتی فرم هشت که از سوی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی شده است، در بیمارستان سینا در حال اجرایی شدن است و شروع این طرح از واحد آزمایشگاه این مرکز درمانی آغاز شده و هم اکنون در تمامی بخش‌ها و واحدهای بیمارستان در حال اجرا است.

رئیس بیمارستان سینا، اجرای طرح فرم هشت را یک طرح سازنده خواند و عنوان داشت: با اجرای این طرح هم واحدهای درمانی و کارکنان می‌توانند به اهداف خود دست یابند و هم بیماران از ارائه خدمات ایمن تر و استانداردتر برخوردار می‌شوند.

در ادامه، رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فرم هشت یکی از ابزارها و گام‌های بودجه ریزی عملیاتی است. در نظام نوین مالی، حسابداری تعهدی وظیفه شفاف سازی هزینه‌ها را برعهده دارد زیرا هزینه‌ها به موقع و در جای درست ثبت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گام بعدی در نظام نوین مالی را قیمت تمام شده خواند و عنوان داشت: نظام نوین مالی بعد از قیمت تمام شده وارد مرحله بودجه ریزی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: برنامه عملیاتی فرم هشت، یک مدل ساده شده از بودجه ریزی عملیاتی است که در صورت اجرای صحیح می‌تواند ثمرات زیادی برای سازمان در پی داشته باشد.

رحیم نیا با بیان اینکه مدیریت هزینه اصل و اساس دوام و بقا سازمان است، خاطرنشان کرد: شفافیت هزینه‌ها سبب می‌شود، سهم کارکنان در مشارکت مدیریت منابع مشخص شود.

در ادامه جلسه، گزارش تجربه اجرای تفاهم نامه عملیاتی (فرم هشت) در آزمایشگاه بیمارستان سینا ارائه شد.

سپس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از همکاران بیمارستان سینا به ویژه واحد آزمایشگاه این مرکز در راستای اجرایی شدن فرم هشت قدردانی کرد و ثبت عکس یادگاری پایان بخش این مراسم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین