کد خبر: ۹۲۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

دلار و سکه چگونه از تحلیف پزشکیان استقبال می‌کنند؟

قیمت دلار از شانس بازگشت به کانال ۵۷ هزار تومان برخوردار است هرچند بعضی‌ها این پیش‌بینی را خوشبینانه می‌دانند و اعتقاد دارند با توجه به تعطیلی‌های غیرمنتظره ناشی از گرمای هوا نباید رویش حساب باز کنیم.
دلار و سکه چگونه از تحلیف پزشکیان استقبال می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان یکشنبه هفت مرداد به شکل رسمی کلید پاستور را تحویل می‌گیرد و احتمالا باید دولت سیزدهم را با دلار ۵۸ هزار تومانی و سکه ۴۱ میلیون تومانی به خاطر بسپاریم.

قیمت دلار پس از تعیین تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری از محدوده ۶۰ هزار تومان خارج شد و ارزشش ظرف ۱۵ روز نزدیک سه هزار تومان کاهش پیدا کرد. کارشناسان آن زمان این واقعه را واکنش بازار به یک تحول سیاسی دانستند، اما اعتقاد داشتند رفتار فروتنانه بازار موقتی است و مانند هر رفتار هیجانی دیگری نهایتا تاثیر خود را از دست خواهد داد. به نظر می‌رسد طی هفت روز گذشته، همین پیش‌بینی موبه‌مو محقق شده و در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری قرار است سرنوشتی تازه‌ برای بازار طلا، سکه و ارز رقم بخورد. 

پیش‌بینی قیمت دلار
قیمت دلار روز پنجشنبه ۲۸ مرداد به شکلی امیدوارکننده به کف کانال ۵۷ هزار تومان نزدیک شد. ارزیابی‌های آن زمان از تمایل دلار به ادامه مسیر نزولی حکایت داشتند و اگر جایگاه ۵۷ هزار و ۲۲۰ هزار تومان تثبیت می‌شد، احتمالا باید الان بازار ارز را طور دیگری قضاوت می‌کردیم.
 
دلار شنبه ۲۸ تیر از میانه کانال ۵۷ هزار تومان گذشت و در روزهای بعد جایگاه‌های ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان و ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان را تصاحب کرد. وقتی سه‌شنبه از راه رسید دلار کانال ۵۸ هزار تومان را پس گرفت و توانست تا آخر هفته موقعیت خود را بهبود ببخشد.
 
قیمت دلار روز پنجشنبه ۴ مرداد، با جسارت به جایگاه ۵۸ هزار و ۷۶۱ تومان تکیه زد و نشان داد دستیابی به پله‌های بالاتر را حق خود می‌داند. روند حرکت دلار با پایان معاملات غیررسمی همان روز بازار آزاد ارز متوقف شد، اما در معاملات پشت‌خطی به ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.
 
قیمت دلار روز شنبه ۶ مرداد، به منظور فتح پله ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان تلاش می‌کند و اگر فرصت داشته باشد، برای عبور از محدوده مقاومت ۵۹ هزار تومان یورشی تازه ترتیب می‌دهد. دلار ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی هدف نهایی موج افزایش بازار ارز در کوتاه‌مدت خواهد بود.
 
خدا را چه دیدید شاید تمام این تحلیل‌ها اشتباه از آب درآمد و دلار در ابتدای هفته جدید تواضع پیشه کرد. اولین نشانه این حرکت، نزدیک شدن به جایگاه ۵۸ هزار و ۶۵۰ تومان است، ولی وقتی می‌توان توقع تحولات جدی را داشت که دلار به ۵۸ هزار و ۴۵۰ تومان برگردد. 
 
قیمت ربع سکه تا آخر هفته از دلار و طلا تاثیر می‌پذیرد، اما نباید منتظر تحولاتی گسترده‌ باشیم

طلا ۱۸ عیار در هفته منتهی به پنجم مرداد نجابت به خرج داده و با وجود رشد سه درصدی دلار، تقریبا ثبات قیمت را تجربه کرد. معاملات طلا آخرین روز معاملاتی دو هفته قبل با قیمت سه میلیون و ۳۸۸ هزار و ۲۰۰ تومان انجام شد.
 
قیمت طلا روز پنجشنبه ۴ مرداد به سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید تا با ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش، نزدیک چهاردهم درصد ارزان شود. با توجه به اینکه کف قیمت طلا ۱۸ عیار، در یک ماه گذشته سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان بوده، احتمالا تحولات اخیر را مثبت ارزیابی می‌کنید اما...
 
قیمت طلا معمولا با تاخیر به تحولات بازار ارز واکنش نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر طلا به سمت سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان حرکت کند اولین نشانه‌های جدی رشد را از خود به نمایش می‌گذارد و حتی احتمال دارد باعث شود خیال رسیدن به سکوی سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در سر بپروراند.
 
طلا در صورت عقب‌نشینی دلار، بهانه رشد قیمت را از دست می‌دهد. فعل‌وانفعالات بازار در این صورت موجبات برگشت قیمت طلا به سه میلیون و ۳۶۵ تومان را فراهم می‌کند و اگر همچنان توانی باقی مانده باشد، نیروهای کاهشی طلا را ابتدا به سه میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و در ادامه تا سه میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به عقب می‌رانند.
 
قیمت طلا بازدهی یک ساله ۴۴ درصدی را تجربه می‌کند و می‌توان گفت از تورم جلو زده. فعالان بازار طلا اعتقاد دارند این مورد نشانه‌ای دیگری از ضعف قدرت نیروهای افزایشی است. ضمن اینکه برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف دولت چهاردهم، موج مثبت تازه‌ای را در بازارهای مالی رقم می‌زند. 
 
نظر فرارو: قیمت طلا در بهترین حالت تا پایان هفته دو درصد رشد را تجربه می‌کند و ممکن است در محدوده سه میلیون و ۴۴۰ هزار تومان آفتابی شود
 
پیش‌بینی قیمت سکه
قیمت سکه پنجشنبه ۴ مرداد یعنی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل دوباره تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان پیش رفت آن هم در شرایطی که یک هفته قبل رضایت داده بود تا ۴۰ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان عقب بکشد. اگرچه نوسان یک میلیونی تغییری جدی نیست، اما از اثر روانی تغییر مسیر قیمت سکه نباید غفلت کرد.
 
سکه امامی روز شنبه ۶ مرداد به دلار چشم می‌دوزد و به خود حق می‌دهد طی روزهای آینده تا ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش برود؛ در عین حال خاطرجمع است، چون وضعیت بازار نشان می‌دهد در صورتی که ورق برگردد، عقب‌نشینی سکه به مرز و محدوه‌ای پایین‌تر از ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از شانسی ناچیز برخوردار خواهد بود.
 
قیمت سکه امامی در معاملات تک‌فروشی هفته قبل دو درصد رشد کرده و ربع سکه با نوسان مثبت ۱.۷ درصدی جایگاه دوم را در اختیار دارد. سکه ربع بهار آزادی در هفت روز معاملاتی ۲۵۰ هزار تومان گران شد و از ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید.
 
قیمت ربع سکه تا آخر هفته از دلار و طلا تاثیر می‌پذیرد، اما نباید منتظر تحولاتی گسترده‌ باشیم. صعود ربع سکه به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را محتمل می‌دانیم و در صورت تداوم روند صعودی، امکان دارد قیمت ربع سکه به ۱۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برسد.
 
قیمت ربع سکه در صورت حاکم شدن موج کاهشی ابتدا به سمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان متمایل می‌شود و اگر حمایت لازم را مشاهده نکند به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برمی‌گردد. 

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین