کد خبر: ۹۲۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک اشعه UV

با اعلام هشدار نسبت به شاخص خطرناک اشعه UV برای روزهای آینده، اورژانس دزفول توصیه‌های ضروری را برای پیشگیری و محافظت از پوست ارائه داد.
روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک اشعه UV
آفتاب‌‌نیوز :

رضا معمارزاده امروز (۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی شاخص اشعه UV برای روزهای آینده اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه UV در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر بسیار خطرناک خواهد بود و شهروندان باید تدابیر لازم را برای حفاظت از پوست خود بیندیشند.

وی افزود: اشعه UV می‌تواند باعث سوختگی‌های پوستی، پیری زودرس و حتی بروز سرطان پوست شود بنابراین، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بسیار ضروری است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در ادامه به چندین راهکار عملی برای محافظت از پوست اشاره کرد و گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب، به ویژه در ساعات اوج تابش خورشید از ۱۰ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر بسیار حیاتی است.

وی توصیه کرد: لباس‌های بافت‌دار و رنگ روشن که بازوها و پاها را می‌پوشانند، می‌توانند محافظ خوبی در برابر اشعه UV باشند.

معمارزاده استفاده از عینک‌های آفتابی با فیلتر UV و کلاه‌های لبه‌دار را به عنوان تدابیری موثر برای محافظت از صورت و چشم‌ها معرفی کرد و افزود: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از قرارگیری طولانی مدت در زیر آفتاب، به ویژه در ساعات اوج تابش است.

وی تصریح کرد: اشعه فرابنفش (UV) علاوه بر نور مستقیم خورشید، حتی در سایه نیز حضور دارد و توجه داشته باشید که اشعه UV می‌تواند به دلیل انعکاس از سطوح مختلف مانند آب، ساختمان‌ها و زمین به پوست برسد به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب و سایر تدابیر محافظتی حتی در سایه نیز توصیه می‌شود.

معمارزاده بیان کرد: در صورتی که افراد ناچار به فعالیت‌های خارج از منزل در این ساعات هستند، باید از سایبان‌ها و چترهای آفتابی استفاده کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: ضروری است که رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع، شهروندان را از خطرات اشعه UV و راه‌های پیشگیری آگاه کنند تا بتوانیم از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در درازمدت جلوگیری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین