کد خبر: ۹۲۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

یار انتخاباتی ترامپ: کشور تحت اداره یک مشت زن بی‌فرزند گربه‌دوست است

«من برای کامالا هریس و فرزندخوانده‌هایش و کل خانواده او بهترین آرزو‌ها را دارم. مساله این نیست که او کمتر از بقیه است. نکته این است که حزب او یک رشته سیاست‌هایی را دنبال کرده که عمیقا ضدفرزند است.»
یار انتخاباتی ترامپ: کشور تحت اداره یک مشت زن بی‌فرزند گربه‌دوست است
آفتاب‌‌نیوز :

جی‌دی ونس، یار انتخاباتی دونالد ترامپ، از اظهارات چند سال پیش خود که در آن سیاستمداران حزب دموکرات را «یک مشت زن بی‌فرزند گربه‌دوست که زندگی‌های ملال‌آوری دارند» خوانده بود دفاع کرده است.

به گزارش بی بی سی، اظهارات او که با انتقادهایی از جمله از طرف جنیفر انیستُن بازیگر تلویزیون و سینما روبرو شد، اصلا در سال ۲۰۲۱ مطرح شده بود.

ونس، ۳۹ ساله، روز جمعه به مگین گلی شخصیت محافظه‌کار رسانه‌ای گفت: «واضح است که این یک اظهار نظر طعنه‌آمیز بود. مردم خیلی بر طعنه کلام من تمرکز کرده‌اند، نه اصل حرفم.»

او افزود: «متاسفانه باید بگویم که جان کلام من حقیقت داشت.»

ونس که سه فرزند دارد گفت در مصاحبه آن سال با تاکر کارلسون از شبکه فاکس نیوز که در جریان مبارزات انتخاباتی برای سنا انجام شد، از کسانی که بچه ندارند انتقاد نکرده بود.

او در مصاحبه روز جمعه گفت: «حرف من انتقاد از حزب دموکرات برای بدل شدن به یک حزب ضدخانواده و ضدفرزند بود.»

او گفت: «نکته ساده حرف من این است که بچه داشتن، پدر شدن، مادر شدن، به نظر من واقعا نگاه شما را عمیقا عوض می‌کند.»

ونس که نامزد معاونت دونالد ترامپ است گفت: «استدلال من این است که کل جامعه به دیده شک به بچه‌دار شدن نگاه می‌کند و حتی از آن متنفر است.»

او در مصاحبه اولیه خود این سوال را مطرح کرده بود که چرا برخی از سیاستمداران ارشد آمریکا بچه ندارند. کامالا هریس یکی از کسانی بود که او از آن‌ها نام برد که حالا نامزد مفروض حزب دمکرات در انتخابات ماه نوامبر است. خانم هریس مادرخوانده دو فرزند از داگ ایمهاف همسر خود است.

آقای ونس در آن زمان گفت: «کل آینده حزب دموکرات در دست کسانی است که بچه ندارند. اصلا چه معنی دارد که کشورمان را به کسانی سپرده‌ایم که واقعا برای آینده آن سرمایه‌گذاری نکرده‌اند؟»

این سناتور اهل اوهایو گفت که کشور تحت اداره «یک مشت زن بی‌فرزند گربه‌دوست است که از زندگی ملال‌آور خود و تصمیماتی که گرفته‌اند راضی نیستند و بنا دارند زندگی بقیه مردم را هم تیره‌وتار کنند».

آقای ونس روز جمعه گفت: «من برای کامالا هریس و فرزندخوانده‌هایش و کل خانواده او بهترین آرزوها را دارم. مساله این نیست که او کمتر از بقیه است. نکته این است که حزب او یک رشته سیاست‌هایی را دنبال کرده که عمیقا ضدفرزند است.»

آقای ونس در سال ۲۰۲۱ در سخنرانی دیگری همین اظهارات را مطرح کرد اما در آن تاکید کرد که انتقاد او متوجه کسانی نیست که به دلایل بیولوژیکی یا پزشکی نمی‌توانند بچه‌دار شوند.

جنیفر انیستن، که قبلا به طور علنی درباره مشکلات خود برای بچه‌دار شدن به شیوه لقاح مصنوعی سخن گفته، از جمله کسانی است که از سخنان آقای ونس انتقاد کرده‌اند.

او روز پنجشنبه گفت: «واقعا باورم نمی‌شود که این حرف را کسی می‌زند که به طور بالقوه معاون رئیس جمهور آمریکاست.»

آقای ونس پیشتر در سال جاری مصوبه‌ای را در سنا مسدود کرد که دسترسی به «آی وی اف» (لقاح مصنوعی) را در سراسر آمریکا تضمین می‌کرد.

او در عوض نامه‌ای را با ۴۸ عضو دیگر جمهوری‌خواه کنگره امضا کرد که می‌گفت آن‌ها از لقاح مصنوعی حمایت می‌کنند، اما لایحه حزب دمکرات بیش از حد گسترده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین