کد خبر: ۹۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
رئیس پلیس فتای استان سمنان هشدار داد

کلاهبرداری از طریق پیام جعلی حاوی لینک‌های آلوده و خیریه‌های غیرواقعی

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: کلاهبرداران از طریق ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده به‌صورت غیرمجاز اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران می‌کنند.
کلاهبرداری از طریق پیام جعلی حاوی لینک‌های آلوده و خیریه‌های غیرواقعی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدرضا فدائیان امروز (ششم مرداد ماه) اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عواطف، باورها و احساسات مذهبی شهروندان و با ترفند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان در قالب ارسال لینک به‌صورت پیامک یا از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی مجرمان سایبری از حسن نیت هموطنان سوءاستفاده می‌کنند و با راه‌اندازی گروه‌ها، کانال‌ها و از طریق برپایی کمپین‌های غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی، به کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی از مردم می‌پردازند. این افراد در قالب‌های متنوع از جمله طرح‌های خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت، اقدام به جمع‌آوری نذورات مردمی برای افراد بی‌سرپرست، اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان می‌کنند و با بهره‌گیری از این ترفندها به کلاهبرداری می‌پردازند.

او گفت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری استفاده از سامانه‌های پیامکی و ارسال لینک‌های جعلی برای دریافت نذورات در ماه محرم است. مردم باید توجه داشته باشند که لینک معرفی‌شده در این‌گونه پیام‌ها، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کند و پس از دریافت اطلاعات بانکی، با نصب یک بدافزار روی گوشی هوشمند، اقدام به برداشت وجه به‌صورت غیرمجاز از حساب کاربران خواهند کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان از مردم درخواست کرد که به هیچ عنوان به کانال‌ها و گروه‌های ناشناسی که جمع‌آوری کمک مالی را مطرح می‌کنند، اعتماد نکنند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود را به مراکز معتبر بدهند، اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم هرگونه واریز وجه را فقط از طریق درگاه‌ موسسه‌ها و مراکز معتبر انجام دهند. همچنین مردم می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین