کد خبر: ۹۲۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳

اجرای جادویی سلین دیون در المپیک ۲۰۲۴

مراسم باشکوه افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ با صدای آسمانی سلین دیون و اشعاری عاشقانه و غم‌انگیز به پایان رسید؛ در شبی که عشق به موسیقی و آواز بر بیماری غلبه می‌کند و چشمان میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان پر از اشک می‌شود.
اجرای جادویی سلین دیون در المپیک ۲۰۲۴
آفتاب‌‌نیوز :

«اگر آسمان به دریا بیافتد و ستاره‌ها در اطرافم محو شوند» ... معروف‌ترین آهنگ فرانسوی در وصف عشق اینگونه آغاز می‌شود: «L’hymne à l’amour».

در شب مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، آسمان توفانی و پر از ابر‌های بارانی بود، رودخانه سن جایگزین دریا شد و زرق و برق‌های برج ایفل جای ستاره‌های آسمان را پر کردند، اما بازخوانی ترانه ادیث پیاف در وصف عشق از دست رفته درست همانند نخسین اجرای آن در بیش از نیم قرن پیش، همه را میخکوب کرد؛ این بار با صدای جادویی سلین دیون.

خواننده سرشناس جهانی بر بیماری غلبه کرد و در بالکن برج ایفل ایستاد و بیش از ۳۰۰۰۰۰ تماشاگر و ۶۸۰۰ ورزشکار را به خود خیره کرد.

این اولین باری بود که سلین دیون بعد از اعلام خبر ابتلا به سندروم استیف پرسن در سال ۲۰۲۲ اجرای زنده داشت. بیماری نادری که باعث اسپاسم عضلات و سفتی اندام‌ها می‌شود و کنترل تار‌های صوتی را نیز دشوار می‌کند. اما این خواننده کانادایی توانست. او موفق شد که با جادوی صدایش لرزه به اندام تمام حاضران بیاندازد و هیجان و حیرت و شور مراسم افتتاحیه را به اوج برساند.

سلین دیون

هفتاد و پنج سال قبل، یکی دیگر از خواننده‌های افسانه‌ای «ادیث پیاف» این آهنگ را برای اولین بار اجرا کرد. این خواننده بزرگ فرانسوی اشعار L’hymne à l’amour را در وصف عشق زندگی‌اش مارسل سردان (بوکسور فرانسوی-الجزایری) سرود. سردان در ۲۸ اکتبر ۱۹۴۹ برای دیدن پیاف از پاریس به نیویورک می‌رفت که در اثر سقوط هواپیمای ۰۰۹ ایرفرانس کشته شد. پیاف این آهنگ را در تاریخ ۲ می ۱۹۵۰ ضبط کرد و سلین دیون آن را به زیبایی هرچه تمامتر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اجرا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین