کد خبر: ۹۲۴۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

پشت پرده طراحی لباس تیم المپیک؛ استراتژی زشت نشان دادن ورزشکاران ایرانی؟

این بار تا ورزشکاران به پاریس نرسیدند حتی یک عکس یا تصویر از لباس تیم المپیک ایران منتشر نکردند تا دیگر جای هیچ حرف و سخنی باقی نماند و لباس‌ها را به ورزشکاران بدهند و بگویند همینی است که هست و باید بپوشید.
پشت پرده طراحی لباس تیم المپیک؛ استراتژی زشت نشان دادن ورزشکاران ایرانی؟
آفتاب‌‌نیوز :

لباس رسمی کاروان المپیک ایران برای شرکت در افتتاحیه پاریس یک نمونه بسیار خوبی است برای این که نبود سیستم تا چه اندازه لطمه زننده است. آخر یعنی چی هر ۴ سال یکبار این داستان لباس زشت کاروان اعزامی ایران به المپیک باید تکرار شود؟ چهار سال وقت دارید آخر سر لباسی که رونمایی می‌شود این افتضاحی است که داریم می‌بینیم؟

امروز المیرا شریفی مقدم در تلویزیون به طعنه گفت که کاروان ورزشی تیم ایران انگار کادر پزشکی دیگر ورزشکاران بودند، ولی واقعیت این است که این هم نیست و از این هم بدتر است.

از المپیک لندن ۲۰۱۲، ریو دو ژانیرو ۲۰۱۶، لندن ۲۰۲۱ (به دلیل کرونا یک سال دیرتر برگزار شد) تا همین روز گذشته در پاریس این قضیه لباس‌ها و طراحی‌های عجیب و غریب و زشت آن‌ها همواره باید تکرار شود؟

حیرت آور است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این ۳ سال گذشته نتوانستند یک لباس شکیل و در شان تیم اعزامی ایران برای المپیک پاریس فراهم کنند!

آن افتضاح المپبک ریو دو ژانیرو را مگر کسی می‌تواند فراموش کند که عاقبت در دقیقه ۹۰ با هزار بدبختی جمع شد، حالا چرا باز هم باید شاهد تکرار چنین موقعیتی باشیم؟

البته این بار تا ورزشکاران به پاریس نرسیدند حتی یک عکس یا تصویر هم از لباس منتشر نکردند تا دیگر جای هیچ حرف و سخنی باقی نماند و لباس‌ها را به ورزشکاران بدهند و بگویند همینی است که هست و باید بپوشید.

باید شفاف اعلام شود که طراح این لباس تیم اعزامی ایران چه کسی است و برای این طراحی چه پولی هزینه شده است؟ چون یک دانش آموز علاقمند به طراحی لباس هم اگر طرح می‌داد مطمئنم نتیجه بسیار بهتر از این بود.

در این قضیه در وهله اول وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مسئولیت اصلی را بر عهده دارند و باید به این قضیه پاسخگو باشند والا فقط و فقط بی احترامی به ورزشکاران و مردم ایران است.

وزارت ارشاد کارگروه ساماندهی مد و لباس دارد و هر سال هم جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کند آیا در تمام این کشور نمی‌توانند یک طراح برای لباس‌های المپیک کاروان ایران پیدا کنند؟

وقتی این قضیه تاسف برانگیزتر می‌شود که ببینیم و بدانیم این حضور تا چه اندازه به چشم تمام مردم دنیا می‌آید و کشور‌های به مراتب کوچکتر و کم توانتر از ایران در این بخش تا چه اندازه موفقتر عمل کرده‌اند.

برای مثال بر کسی پوشیده نیست مردم فلسطین در این ۹ ماه گذشته با چه اتفاقات و ناملایمات انسانی دست و پنجه کرده‌اند، ولی وقتی نمایندگان آن‌ها در المپیک را می‌بینیم کاملا مشهود است که چه طراحی و تفکری پشت لباس رسمی آن‌ها قرار دارد و اتفاقا هم بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

پشت پرده طراحی لباس تیم المپیک؛ استراتژی زشت نشان دادن ورزشکاران ایرانی؟

مقایسه لباس تیم المپیک ایران و فلسطین

المپیک مهمترین اتفاق ورزشی برای تمام ورزشکاران جهان است و هر چهار سال یکبار با این لباس‌های زشت، از همان روز افتتاحیه روحیه و اعتماد بنفس ورزشکارانمان را کاملا تخریب می‌کنیم بعد هم انتظار داریم بهترین مدال‌ها را هم با خود به خانه بیاورند.

اینجا دیگر حرف از سلیقه و یا کاهلی یک نفر و یا گروه از مدیران و مسئولان نیست، به صراحت بگویم وقتی این رویه مدام تکرار می‌شود دیگر این شائبه قوت می‌گیرد که این یک استراتژی است. استراتژی زشت نشان دادن ورزشکاران ایرانی.

این قضیه واقعا دیگر قابل چشم پوشی نیست، به چه زبانی بگوییم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین