کد خبر: ۹۲۴۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

علت مرگ و میر ماهیان در تالاب انزلی چیست؟

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی با اشاره به مرگ و میر چند روز گذشته تعداد اندکی از ماهیان تالاب انزلی علت آن را کاهش شدید اکسیژن محلول در آب اعلام کرد.
علت مرگ و میر ماهیان در تالاب انزلی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن جعفری روز شنبه گفت: طی روز‌های گذشته مرگ و میر تعدادی از ماهیان در منطقه غرب تالاب انزلی گزارش شد و بازرسی‌های میدانی و نمونه برداری کارشناسان محیط زیست نشان داد کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب به ۱.۱ میلی گرم بر لیتر علت این مرگ و میر‌ها است.

وی استاندارد اکسیژن محلول در آب را بالاتر از ۲ میلی گرم بر لیتر اعلام کرد و افزود: در بازرسی‌های میدانی نمونه‌ای که نشان دهنده این مرگ و میر باشد مشاهد نشد تا بتوان آمار دقیقی از مرگ ماهیان بدست آورد؛ اما نمونه برداری از آب حوضچه آرامش بندر که محل تردد قایق‌های تفریحی است نیز کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب را نشان داد.

وی تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا کاهش اکسیژن محلول در آب ممکن است در هر نقطه از تالاب حادث شود و این موضوع در این فصل طبیعی است.

جعفری ادامه داد: تغییرات اقلیمی و کاهش شدید تراز آب از دلایل اصلی این کاهش اکسیژن است که با توجه به بارندگی‌های اخیر در بالادست اکسیژن محلول در آب و افزایش یافت و مرگ و میر ماهیان متوقف شد.

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین