کد خبر: ۹۲۴۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

ژاپن و کره‌جنوبی برای همکاری نزدیک درباره کره‌شمالی توافق کردند

وزرای امور خارجه ژاپن و کره‌جنوبی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری برای حفظ و تقویت منطقه باز و آزاد اقیانوس هند و آرام، توافق کردند تا مسائل مربوط به کره‌شمالی را از نزدیک و با مشارکت آمریکا بررسی کنند.
ژاپن و کره‌جنوبی برای همکاری نزدیک درباره کره‌شمالی توافق کردند
آفتاب‌‌نیوز :

یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن و چو تائه یول وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در جریان گفتگو‌های ۴۵ دقیقه‌ای خود در وینتیان پایتخت لائوس، توافق کردند که مسائل مربوط به کره شمالی را از طریق همکاری نزدیک دوجانبه و با مشارکت ایالات متحده بررسی کنند.

کامیکاوا و چو همچنین در مورد هدف دولت ژاپن برای ثبت معادن طلای مرتبط با نیروی کار اجباری در دوران جنگ جهانی دوم در جزیره سادو به عنوان میراث جهانی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) تبادل نظر کردند.

پیش از این دیدار، یکی از مقامات وزارت خارجه کره‌جنوبی پیشنهاد کرد که سئول با ثبت معادن طلا این کشور در فهرست یونسکو موافقت کند. کره‌جنوبی درخواست کرده است که یک نمایشگاه و یک مرکز یادبود در جزیره سادو ساخته شود تا یاد افرادی که به اجبار در معادن طلای جزیره سادو در دوران جنگ جهانی به کار گرفته شدند، گرامی داشته شود.

با توجه به اینکه سال آینده شصتمین سالگرد عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین ژاپن و کره‌جنوبی خواهد بود، کامیکاوا و چو توافق کردند که برای تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه به گونه‌ای که به نفع مردم دو کشور باشد، با یکدیگر همکاری کنند.

کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا همکاری نزدیکی با یکدیگر درباره کره‌شمالی و آزمایش‌های موشکی این کشور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین