کد خبر: ۹۲۴۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰

از گزارش عملکرد بورس تا افتتاحیه اجلاس انجمن اسلامی پزشکان مقیم آمریکا

هاشمی رفسنجانی روز ششم مرداد روایتی از حضور در اجلاس انجمن اسلامی پزشکان و جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیداری در مورد بورس نوشته‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.
از گزارش عملکرد بورس تا افتتاحیه اجلاس انجمن اسلامی پزشکان مقیم آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

صبح براى افتتاح اجلاس انجمن اسلامى پزشکان مسلمان مقیم آمریکاى شمالى، به مرکز همایش‌هاى بین‌المللى صداوسیما رفتم. [محمدحسین]نیکنام، [رئیس منطقه‌اى اجلاس دوسالانه]، خوشامد و برنامه اجلاس را گفت و من در مورد سهم اسلام و ایران، در حفظ و ارتقاى علوم و من‌جمله پزشکى و انتقال آن به غرب، سخنرانى مفصلى نمودم و اظهار امیدوارى کردم که بار دیگر جهان اسلام، مرکز علوم بشود و نقش انقلاب اسلامى، برای آن روند را مهم و کارساز معرفى کردم. تأثیر بر صد‌ها پزشک و خانواده‌هایشان داشت. ابراز احساسات خوبى کردند. عفت هم همراه من بود.

به دفترم رفتم. مجمع [تشخیص مصلحت نظام]جلسه داشت. دو بند از سیاست‌هاى کلى امنیت ملى در بخش اقتصاد را تصویب کردیم. عصر، آقاى [احمد]مطهرى، رئیس بورس تهران آمد. گزارشى از عملکرد بورس داد که نسبتاً خوب است. مشکل‌شان کمى تعداد شرکت‌هاى پذیرفته‌شده در بورس است؛ حدود ۳۰۰ شرکت، از شش هزار شرکت کشور.

گفت، تقاضاى سهام زیاد است و عرضه کم است؛ به همین جهت مرتباً قیمت سهام بالا مى‌رود و سود خریداران و کارگزاران زیاد است. براى تأسیس بازار بورس‌کالا، از قبیل کالاهاى نفتى، کشاورزى و فلزى، مشورت و استمداد کرد و گفت، رونق بورس هنوز هم متکى به سیاست‌ها و پشتیبانى‌هاى دوره ریاست‌جمهورى شماست که از سال ۱۳۶۸ آغاز شده بود و بورس مُرده، حیات جدیدى گرفت.

سعید [لاهوتی]و فاطى و على آمدند. از عُمره برگشته‌اند و از سفرشان راضى‌اند.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین