کد خبر: ۹۲۴۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

کامالا هریس کمتر از دو هفته دیگر معاون خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا معرفی می‌کند

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ کمتر از دو هفته دیگر یعنی اوایل ماه آگوست (اوت) معاون خود را اعلام خواهد کرد.
کامالا هریس کمتر از دو هفته دیگر معاون خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا معرفی می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات‌ها روز شنبه به وقت محلی به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد که نامزد احتمالی دموکرات از تیم انتخاباتی خود خواسته است تا در مدت زمان یاد شده، گزینه معاونت ریاست جمهوری را مشخص کنند و این سریع‌ترین روند اعلام معاونت ریاست جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا خواهد بود.

این روند کوتاه به این معنی است که تقریباً چهار سال پس از اینکه هریس به درخواست جو بایدن برای معاونت او پاسخ داد، او قصد دارد برای خود یک معاون دموکرات معرفی کند

یکی از دموکرات‌های نزدیک به این روند به سی‌ان‌ان گفت: «او کسی را انتخاب خواهد کرد کار کردن با وی راحت باشد و آمادگی ریاست‌جمهوری را داشته باشد.»

گزینه‌های احتمالی هری شامل روی کوپر فرماندار کارولینای شمالی، جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا و مارک کلی سناتور آریزونا است.

منابع مطلع می‌گویند که پیت بوتیجیج، وزیر حمل و نقل کنونی دولت بایدن که رابطه نزدیکی با هریس ایجاد کرده و قبلاً توسط سنا مورد بررسی و تایید قرار گرفته است، به همراه اندی بشیر فرماندار کنتاکی و تیم والز فرماندار مینه سوتا نیز از دیگر گزینه‌های احتمالی هستند.

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری و از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

قرار است حزب دموکرات آمریکا پس از کناره گیری جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، نامزد نهایی خود را بزودی اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین