کد خبر: ۹۲۴۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
آمریکا در تماس با اسرائیل برای کنترل محدوده‌ی بحران است 

سخنگوی ارتش اسرائیل: در حال آماده‌سازی پاسخی علیه حزب‌الله هستیم

سخنگوی ارتش اسرائیل اظهار داشت: اتفاق مجدل شمس، خطرناک‌ترین حادثه علیه غیرنظامیان از ۷ اکتبر گذشته بوده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل: در حال آماده‌سازی پاسخی علیه حزب‌الله هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

«دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه وزیر جنگ و روسای ستاد ارتش و موساد در حال ارزیابی وضعیت در مجدل شمس هستند، مدعی شد: «حزب‌الله موشکی به سمت ورزشگاه فوتبال در مجدل شمس شلیک کرد و این رخدادی دشوار است.»

هاگاری با بیان اینکه ارتش پیشتر به ساکنان مجدل شمس هشدار داده بود، گفت: «به صورت شفاف و عمیق در خصوص این حادثه تحقیق خواهیم کرد، این رخدادی بسیار خطرناک است و به زودی پاسخ درخور را خواهیم داد.»

به نوشته فارس، وی با اشاره به اینکه اتفاق مجدل شمس، خطرناک‌ترین حادثه علیه غیرنظامیان از ۷ اکتبر گذشته است، اظهار داشت: «ما در حال آماده‌سازی واکنشی علیه حزب‌الله هستیم.»

هاگاری ادامه داد: «یک موشک پرتاب شد و اندکی قبل از اصابت، آژیر‌های هشدار به صدا درآمد.»

سخنگوی ارتش اشغالگر همچنین مدعی شد: «همه کشته شدگان مجدل شمس از کودکان هستند.»

در همین ارتباط، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مسئول گزارش داد: «اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته تا به حال، بیش از هر زمانی به جنگ فراگیر با حزب‌الله نزدیک شده است.»

شبکه ۱۲ این رژیم هم به نقل از مسئولان اسرائیلی در وزارت جنگ اعلام کرد: «عدم واکنش قاطع نشانگر ضعف اسرائیل خواهد بود، ما واکنشی نشان خواهیم داد که تا الان طی جنگ شاهد آن نبوده‌ایم.»

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که طی یک حمله موشکی به منطقه مجدل شمس ۹ اسرائیلی کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی قویا ادعای رسانه‌های صهیونیستی را رد و انجام حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است.

 تلاش رژیم اسرائیل برای مرتبط کردن ایران به حادثه

کارشناس نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم گفته موشک شلیک شده به سمت مجدل شمس از نوع فلق ۱ بوده است.

 ولید جنبلاط: ما در کنار مقاومت هستیم

ولید جنبلاط رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در رابطه با حادثه مجدل‌شمس در جولان اشغالی گفت: نسبت به تلاش‌های اشغالگران برای شعله ورکردن درگیری‌ها هشدار می‌دهم و حمایت خود را از مقاومت اعلام می‌دارم.

النشره لبنان: آمریکا در تماس با اسرائیل برای کنترل محدوده‌ی بحران است 

به گزارش شفقنا، النشره لبنان نوشت که از منابع دیپلماتیک غربی اطلاع یافته تماس‌های آمریکا با تل آویو برای جلوگیری از هرگونه تشدید تنش و کنترل بحران ادامه دارد. 

اسرائیل در تلاش است تا حزب‌الله را مسئول حادثه جولان معرفی کند. اما حزب الله هرگونه دخالت در حادثه را رد کرده، و این اتفاق را در نتیجه سقوط موشک گنبد آهنین اسرائیل دانسته است.

بورل خواستار تحقیقات بین‌الملل در مورد مجدل شمس شد

به نوشته مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انجام تحقیقات بین‌المللی درباره حادثه مجدل‌شمس را خواستار شد و همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری فراخواند

سفیر ایران در لبنان: به دلیل ایجاد معادلات قدرت امکان جنگ وجود ندارد

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: صرف‌نظر از جنبه‌های نمایشی که در دستورکار رژیم اشغالگر قرار دارد، همچنان موضع ما در قبال تهدیدات گسترش دایره جنگ در سه مورد خلاصه می‌شود.

 او افزود: «اولا انتظار جنگ را نداریم و معتقدیم که به دلیل معادلات تحمیل شده قدرت، امکان آن بسیار پایین است؛ دوما: ما خواهان جنگ نیستیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران همواره برای کاهش تنش در منطقه تلاش کرده است؛ سوما: به معنای واقعی کلمه از جنگ هراسی نداریم و دشمنانمان باید تصور کنند که با استفاده از توانایی و اقتدارمان چه کار‌هایی می‌توانیم انجام دهیم و از مقاومت دفاع کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین