کد خبر: ۹۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۹

عرضه 50درصد سهام مخابرات در هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: «چهارشنبه هفته آینده بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات در بورس عرضه خواهد شد».

غلامرضا حیدری کرد زنگنه با اشاره به جلسه صبح امروز سه شنبه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات از دو کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و پیشگامان کویر یزد به عنوان متقاضیان خرید سهام مخابرات نام برد.

وی افزود: «براساس مصوبه هیئت واگذاری مقرر شد بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات، در دو مرحله واگذار که در مرحله نخست توان مالی و فنی خریداران بررسی شود و در مرحله دوم متقاضیانی که صلاحیت آنها به تأیید رسیده است در بورس به رقابت بپردازند».

رئیس هیئت عامل سازمان خصوصی سازی گفت: «صبح امروز جلسه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات با حضور همه اعضاء کمیته اهلیت این شرکت تشکیل و پس از بررسی چند ساعته اهلیت مالی و فنی دو کنسرسیوم متقاضی بررسی شد و صلاحیت آنها به تصویب رسید».

کرد زنگنه درباره ترکیب سهامداران کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین افزود: «شرکت توسعه اعتماد، شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان شرکت‌هایی هستند که بدنه اصلی این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند و هر یک از این شرکت‌ها نیز از شرکت‌های زیر مجموعه مهم و سهامداران جزء تشکیل شده‌اند».

سخنگوی کارگروه راهبری واگذاری سهام مخابرات همچنین از 12 شرکت تعاونی و 3 شرکت سرمایه‌گذاری به عنوان بدنه اصلی کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد نام برد.

وی افزود: «در جلسه امروز مواردی همچون نام شرکت خریدار، موضوع فعالیت، سرمایه ثبت شده، محل و تاریخ ثبت، آخرین ترازنامه و صورتحساب سود و زیان، ترکیب سهامداران همراه میزان درصد سهام اعضای هیئت مدیره به همراه سوابق خدمتی آنان و میزان سرمایه گذاری شرکت در دیگر شرکت‌ها یا پروژه‌ها برای بررسی اهلیت و صلاحیت مالی و فنی متقاضیان بررسی شد».

کرد زنگنه اضافه کرد: «با پایان بررسی صلاحیت متقاضیان خرید سهام مخابرات و اعلان سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری 22 میلیارد و 936 میلیون سهم در سایت شرکت بورس آگهی خواهد شد که طبق مقررات بورس یک هفته پس از درج آگهی، بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات عرضه خواهد شد که با این حساب خریدران سهام این شرکت در روز چهارشنبه هفته آینده در بورس به رقابت خواهند پرداخت».

رئیس هیئت عامل سازمان خصوصی سازی تاثیر سهام شرکت مخابرات در معاملات و شاخص بورس را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: «با واگذاری شرکت مخابرات، این شرکت به سمت تکنولوژی‌های جدید و روز دنیا حرکت خواهد کرد و جدا از هر نوع قید و بند قوانین مربوط به شرکتهای دولتی می‌تواند در بازار رقابتی موجب تحولات شگرف برای صنعت مخابرات کشور و نیز خدمت رسانی مفید برای مردم شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین