کد خبر: ۹۲۴۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
آمریکا هرگز برای عدالت آماده نبوده است این در DNA امریکا نیست

آیا آمریکا برای یک رئیس جمهور زن سیاه پوست آماده است؟

این سوالی است که تا چهار ماه آینده دوباره پرسیده می‌شود و باید در پاسخ دادن به آن صادق باشیم. به عنوان یک زن سیاه پوست می‌توانم بگویم این پاسخ در قالب سوالاتی دیگر قابل طرح است: "آیا آمریکا تا به حال برای ما آماده بوده است"؟ پاسخ منفی است. "آیا آمریکا برای رهایی اجداد من از بردگی آماده بود"؟ پاسخ منفی است.
آیا آمریکا برای یک رئیس جمهور زن سیاه پوست آماده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

نینا ترنر؛ سیاستمدار، لابی‌گر و شخصیت تلویزیونی آمریکایی است. او که یکی از اعضای حزب دموکرات بود از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ عضو شورای شهر کلیولند و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ عضو سنای اوهایو بوده است. ترنر در سال ۲۰۱۴ در اوهایو نامزد دموکرات‌ها شد، اما در انتخابات عمومی محتمل شکست شده بود. ترنر خود را یک "سوسیال دموکرات" معرفی می‌کند و سیاست هایش از سوی هواداران اش مترقی و از سوی منتقدان اش چپ افراطی توصیف شده اند. او در کارزار‌های انتخاباتی از برنی سندرز حمایت کرده است. ترنر با بیان انتقاد شدید از اقدامات اسرائیل در جنگ علیه فلسطین گفته بود:"این را جنگ نخوانید آن چه در غزه رخ می‌دهد جنگ نیست بلکه کارزار نسل زدایی و پاکسازی قومی است".

به گزارش نیوزویک، یکشنبه عصر ساعاتی پس از انتشار اخباری مبنی بر کناره گیری "جو بایدن" از تلاش برای انتخاب مجدد و حمایت از "کامالا هریس" معاون رئیس جمهور برای نامزدی در رقابت انتخاباتی من این فرصت را داشتم تا در فضای مجازی در رابطه با این خبر حضور و مشارکت داشته باشم.

شرکت کنندگان سوالاتی پرسیدند و ما که در پنل بودیم با نظرات خود پاسخ دادیم. یک سوال بار‌ها مطرح شد: "آیا آمریکا آماده است که یک زن سیاه پوست رئیس جمهور شود"؟ این سوال مرا به سال ۲۰۰۸ میلادی بازگرداند زمانی که "باراک اوباما" سناتور ایلینوی برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شد. من در آن سال نماینده اوباما بودم و به یاد دارم که سوالات مشابهی در مورد نامزدی او مطرح شد.

این سوالی است که تا چهار ماه آینده دوباره پرسیده می‌شود و باید در پاسخ دادن به آن صادق باشیم. به عنوان یک زن سیاه پوست می‌توانم بگویم این پاسخ در قالب سوالاتی دیگر قابل طرح است: "آیا آمریکا تا به حال برای ما آماده بوده است"؟ پاسخ منفی است. "آیا آمریکا برای رهایی اجداد من از بردگی آماده بود"؟ پاسخ منفی است.

"آیا آمریکا برای پایان دادن به قوانین جیم کرو* آماده بود"؟ پاسخ منفی است. "آیا آمریکا برای ادغام نژادی آماده بود"؟ پاسخ منفی است. "آیا آمریکا برای رئیس جمهوری سیاه پوست آماده بود"؟ پاسخ منفی است. آمریکا هرگز برای ما آماده نبوده است. بنابراین، پاسخ به این سوال که "آیا آمریکا آماده است یک زن سیاه پوست رئیس جمهور شود"؟ این است: موضوعی پیچیده است. پاسخ منفی است، اما مهم نیست. آمریکا هرگز برای عدالت آماده نبوده است، اما این مانع از حاکمیت عدالت نمی‌شود. ما نمی‌توانیم در‌های قفل شده را بکوبیم و انتظار داشته باشیم که به خوبی برای سیاه پوستان باز شوند. این در DNA آمریکا نیست.

"کامالا هریس" معاون رئیس جمهور می‌تواند در انتخابات ماه نوامبر برنده است و نژاد و جنسیت اش ممکن است در آن رقابت نقش داشته باشد. با این وجود، ما امیدواریم آن موارد عوامل تعیین کننده در رقابت نباشند. او در مقابل خود ترکیبی بدجنسانه از زن ستیزی و نژادپرستی را از سوی مخالفان سیاسی اش می‌بیند.

ما در حال حاضر شاهد لعن‌های زننده علیه او هستیم که تحقیرآمیز هستند و ربطی به محتوا یا سیاست ندارد. ما می‌بینیم که جناح راست می‌خواهد این ایده را القا کند که هریس فاقد صلاحیت است. در حالی که ممکن است من با همه سیاست‌ها و سوابق هریس موافق نباشم، اما واقعیت آن است که او دادستان ایالتی، دادستان کل و سناتور ایالات متحده بوده و در حال حاضر معاون رئیس جمهور است. به جای این که بپرسیم آیا آمریکا آماده است که یک زن سیاه پوست رئیس جمهور شود باید بپرسیم که آمریکا برای چه چیزی آماده است؟

آمریکا آماده دولتی است که برای ما کار کند و مار را پشت سر نگذارد. آمریکا آماده فردی است که از مراقبت‌های بهداشتی همگانی، عدالت آب و هوایی، پایان دادن به خشونت در خارج از کشور، افزایش حداقل دستمزد و ارائه چشم اندازی کلی که برای مردم باشد حمایت کند.

"کامالا هریس" معاون رئیس جمهور در سنا از مواردی مانند مدیکر* برای همگان، یک نیودیل سبز*، لغو فیلی باستر* و سایر سیاست‌های مترفی که اکنون می‌تواند احیا و اجرا کند حمایت کرد. او یک فرصت باورنکردنی برای ایجاد ائتلافی بزرگ به منظور شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در پای صندوق‌های رای در اختیار دارد و من امیدوارم او بتواند از آن فرصت استفاده کند.

آمریکا هرگز برای زنان سیاه پوست آماده نیست، اما این نمی‌تواند ما را متوقف کند. اگر هریس معاون رئیس جمهور تصمیم به ایجاد یک ائتلاف مترقی قوی بگیرد یک زن سیاه پوست چهل و هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود.

*قوانین ایالتی و محلی جیم کرو در فاصله سال‌های ۱۸۷۶ تا ۱۹۶۵ میلادی در ایالات متحده به تصویب رسیدند. آن قوانین به صورت دوژور دستور جداسازی نژادی در همه تاسیسات عمومی ایالات جنوبی موتلفه سابق را با وضعیت "جدا، ولی مساوی" برای سیاه پوستان آمریکا از سال ۱۸۹۰ میلادی به بعد صادر می‌کردند.

*مدیکر یک برنامه ملی بیمه اجتماعی است که توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۶۵ میلادی به این سو مدیریت می‌شود و دسترسی بیمه درمانی را برای آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال و افراد جوان‌تر دارای ناتوانی و نیز افراد دارای مشکل دیالیز تضمین می‌کند.

*نیودیل سبز طرحی مطرح شده در سال ۲۰۱۶ میلادی برای انرژی صدر در صد پاک و تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ میلادی با استفاده از مالیات بر آلاینده‌های کربنی می‌باشد.

*فیلی باستر معمولا به هر تاکتیک تاخیری یا آبستراکسیونی گفته می‌شود که به منظور جلوگیری از به رای گذاشته شدن یک اقدام به کار می‌رود. رایج‌ترین نوع فیلی باستر زمانی رخ می‌دهد که سناتوری تلاش کند به رای گذاشته شدن طرحی را با ادامه دادن بحث بر سر اقدام به تعویق انداخته یا به کلی جلوی آن را بگیرد. مقررات به یک سناتور یا مجموعه‌ای از سناتور‌ها اجازه می‌دهد به هر میزان که بخواهند در خصوص هر موضوعی که می‌خواهند صحبت کنند مگر آن که سه پنجم سناتور‌ها به طور مناسب انتخاب شده و سوگند یاد کرده باشند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین