کد خبر: ۹۲۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

قدرت‌نمایی بسکتبال آمریکا در المپیک

تیم ملی آمریکا بسکتبال مدافع عنوان قهرمانی در المپیک، به مصاف تیم ملی صربستان رفت که در پایان، با نتیجه ۱۱۰ - ۸۴ به پیروزی دست یافت.
قدرت‌نمایی بسکتبال آمریکا در المپیک
آفتاب‌‌نیوز :

از ساعت ۱۸:۴۵ امروز (یک‌شنبه - ۷ مرداد ۱۴۰۳)، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی آمریکا مدافع عنوان قهرمانی در المپیک، به مصاف تیم ملی صربستان رفت که در پایان، با نتیجه قاطع ۱۱۰ - ۸۴ به پیروزی دست یافت تا با این برد، برای رقبای خود نیز خط و نشان بکشد.

در این دیدار که جدال مدعیان قهرمانی المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود، صربستان (نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳) با وجود درخشش فوق ستاره خود «نیکولا یوکیچ»، نتوانست مقابل فوق ستاره‌های آمریکا (قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو) کاری از پیش ببرد و با ۲۶ امتیاز اختلاف تن به شکست داد.

در نیمه نخست این بازی، کوین دورنت اسطوره و فوق ستاره تیم ملی آمریکا آمار خیره کننده‌ای را از خود بر جای گذاشت و فیلد گل ۱۰۰ را به ثبت رساند. دورنت در نیمه اول پنج پرتاب سه امتیازی موفق از پنج پرتاب و سه پرتاب دو امتیازی موفق از سه پرتاب (مجموعا ۲۱ امتیاز) را به نام خود ثبت کرد تا یک آمار درخشان را داشته باشد.

با شروع نیمه دوم شاگردان «استیو کر» فشار دفاعی بسیار زیادی را مقابل صربستان به نمایش گذاشتند تا یکی پس از دیگری حملات صرب‌ها را خنثی کرده و در ضد حملات، اختلاف را به بیش از ۲۰ امتیاز افزایش دهند. در نهایت آمریکا با پرتاب سه امتیازی استفن کری اختلاف را به ۲۶ امتیاز افزایش داد و به راحتی، صربستان را از پیش رو برداشت.

کوارتر‌های اول تا چهارم این دیدار به ترتیب با نتایج ۲۵-۲۰، ۳۳-۲۹، ۲۶-۱۶ و ۲۳-۱۹ به سود تیم ملی آمریکا رقم خوردند. با این برد، آمریکا شروع پر قدرتی را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نمایش گذاشت.

امتیاز آورترین بازیکن این دیدار کوین دورنت بود که ۲۳ امتیاز را برای آمریکا به دست آورد، اما بهترین بازیکن زمین کسی نبود جز لبران جیمز. اسطوره تیم ملی آمریکا در این دیدار ۲۱ امتیاز، ۷ ریباند، ۹ پاس گل و یک توپ ربایی را به ثبت رساند تا با تاثیرگذاری ۲۸، بهترین بازیکن زمین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین