کد خبر: ۹۲۴۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
با توجه به افزایش قیمت

مسیر پرواز برای طلای جهانی هموار شد

قیمت طلا امروز دوشنبه (۲۹ جولای) به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و در بحبوحه انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر افزایش یافت، در حالی که تمرکز به نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو که اواخر این هفته برگزار می‌شود، معطوف شد.
مسیر پرواز برای طلای جهانی هموار شد
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر اونس طلای جهانی با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۹۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA گفت که قیمت‌ها قبل از جلسه فدرال رزرو، محدوده قیمت‌ها را حفظ خواهند کرد. اگر ما یک موضع مسالمت آمیز و داده‌های شغلی ملایم‌تری داشته باشیم، قیمت‌ها می‌تواند به ۲۴۵۰ دلار آمریکا برسد.

کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی ایالات‌متحده در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ جولای تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می‌رود نرخ‌ها را در ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد بدون تغییر نگه دارد. با این حال، نرم‌تر شدن داده‌های شغلی ایالات متحده در ماه ژوئن، کاهش تورم و اظهارات مقامات ارشد فدرال رزرو باعث شده است که بازار آتی نرخ به طور کامل در ماه سپتامبر ۲۵ واحد کاهش یابد. گزارش اشتغال ملی غیرکشاورزی آمریکا و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، داده‌های اصلی این هفته هستند.

طلا، که از لحاظ تاریخی به دلیل ثبات خود به عنوان یک محافظ مطلوب در برابر خطرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی مشهور است، در محیطی با نرخ بهره پایین رشد می‌کند.

وونگ افزود، اوضاع در خاورمیانه باعث می‌شود که طلا شاهد تقاضای پناهگاه امن بیشتری باشد. انجمن طلای این کشور اعلام کرد، تولید طلای چین با استفاده از مواد اولیه داخلی با ۰.۵۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۷۹.۶۳۴ متریک تن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۹۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۴۲.۷۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۹۰۶.۴۸ دلار رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین