کد خبر: ۹۲۵۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰

فرانسه ادعا‌ها علیه ایران را تکذیب کرد

دادستانی فرانسه اعلام کرده است که در تحقیقات درباره تهدید‌های ادعایی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی که پیشتر، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه این رژیم مدعی نقش داشتن ایران در آن شده بود، هیچ نشانه‌ای از مداخله ایران یا کشور‌های خارجی در ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به این ورزشکاران یا لو دادن اطلاعات شخصی آن‌ها یافت نشده است.
فرانسه ادعا‌ها علیه ایران را تکذیب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دادستانی فرانسه اعلام کرده است که در تحقیقات درباره تهدیدهای ادعایی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نشانه‌ای از نقش ایران و دیگر کشوهای خارجی یافت نشده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

دادستانی فرانسه اعلام کرده است که در تحقیقات درباره تهدیدهای ادعایی علیه ورزشکاران رژیم صهیونیستی که پیشتر، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه این رژیم مدعی نقش داشتن ایران در آن شده بود، هیچ نشانه‌ای از مداخله ایران یا کشورهای خارجی در ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به این ورزشکاران یا لو دادن اطلاعات شخصی آن‌ها یافت نشده است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این مطلب گزارش داد که تحقیقات ادامه دارد و از سوی مرکز ملی مبارزه با نفرت‌پراکنی در فضای مجازی فرانسه انجام می‌شود.

پیشتر، خبرگزاری فرانسه با نقل قول از یک منبع مطلع گزارش داد که اطلاعات شخصی ورزشکاران رژیم صهیونیستی که در مسابقات المپیک در پاریس شرکت کرده‌اند، به سرقت رفته و در شبکه‌های اجتماعلی منتشر شده است.

طبق ادعای این منبع مطلع، نتایج آزمایش خون این ورزشکاران، اطلاعات هویتی و گذرواژه‌های آن‌ها برای دسترسی به سرویس‌های متعدد انتشار عمومی یافته است. اطلاعات دیگری نیز درباره این ورزشکاران، از جمله سابقه خدمت برخی از آن‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی افشا شده است.

دفتر مبارزه با جرایم سایبری فرانسه در حال کار بر روی حذف این اطلاعات افشا شده از فضای مجازی است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، در نامه‌ای که به رصد رویترز رسیده است در گفت‌وگو با همتای فرانسوی خود ادعا کرده است: «ما در حال حاضر ارزیابی‌هایی در مورد تهدید احتمالی توسط نمایندگان ایران و دیگر سازمان‌های تروریستی داریم که قصد دارند حملاتی علیه اعضای هیئت اسرائیلی و گردشگران اسرائیلی در طول المپیک انجام دهند.»

کاتس هیچ اطلاعاتی در رابطه با این تهدیدات خاص منتشر نکرده است.

در پی اتهام‌زنی کاتس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه ایکس نوشت: اتهامات و نفرت پراکنی‌های وزیر رژیم کودک‌کُش اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد المپیک_۲۰۲۴_ پاریس تلاشی مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از نسل‌کُشی در غزه و فرار رو به جلو در برابر خشم و نفرت جهانی از جنایات جنگی این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین است.

او بیان کرد: این گونه اتهام زنی‌ها مخالف منشور مبتنی بر صلح و دوستی المپیک و نمونه دیگری ازعدم پایبندی رژیم صهیونیستی به هنجارها و ارزشهای جهانشمول و بین‌المللی است.

کنعانی افزود: اتهامات مطرح شده از سوی رژیمی که طی ده ماه گذشته با به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار فلسطینی بی‌گناه اعم از زن و مرد و کودک، مرزهای قساوت را در نوردیده، بیش از آن که قابل باور باشد، مضحک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین