کد خبر: ۹۲۵۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

خیز روسیه برای توسعه روابط با ونزوئلا

سخنگوی کرملین گفت روسیه قصد دارد روابط با ونزوئلا را به طور همه‌جانبه از جمله در حوزه‌های حساس توسعه دهد.
خیز روسیه برای توسعه روابط با ونزوئلا
آفتاب‌‌نیوز :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما در حال توسعه روابط خود با ونزوئلا در همه زمینه‌ها از جمله حوزه‌های حساس هستیم؛ و البته ما توجه زیادی داریم. ما از برنامه‌های متقابل رهبری ونزوئلا مطلع هستیم. چنین همکاری‌هایی هم به نفع مردم ونزوئلا و هم به نفع روسیه است؛ بنابراین ما روابط خود را با ونزوئلا به‌طور همه‌جانبه توسعه خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) انتخاب مجدد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را تبریک گفت.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات ونزوئلا، پس از شمارش ۸۰ درصد آرا، «نیکولاس مادورو» در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پیروز شده و با کسب ۵۱.۲ درصد آرا برای سومین بار رییس جمهور ونزوئلا شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد: «رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین از دستگیری دیمیتری بولگاکف، معاون وزیر دفاع سابق روسیه در پرونده کلاهبرداری مطلع شده است.»

روز جمعه سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که بولگاکوف در یک «پرونده فساد» بازداشت و به یک مرکز بازداشت موقت فرستاده شده است.

دفتر نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد، اما خواستار منتظر ماندن برای اعلام نتایج رسمی از سوی شورای انتخابات این کشور شد.

پسکوف در این خصوص تاکید کرد: «این کار کرملین نیست که به دستگیری فکر کند، این موضوع مربوط به سازمان‌های تحقیقاتی ما است. طبیعی است که رئیس‌جمهور از این موضوع آگاه باشد.»

سخنگوی کرملین در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت گزارش‌های مربوط به نقش ادعایی روسیه در حمله به تاسیسات زیرساختی فرانسه در جریان بازی‌های المپیک، «اتهاماتی غیرقابل اثبات» است.

پسکوف درباره این مسئله تاکید کرد: «اخبار جعلی بیشتر، اتهامات بی‌اساس بیشتر. واقعیت این است که چنین رسانه‌های بی‌کیفیت زیادی وجود دارد؛ و این مسئله و اقدامات به اعتبار این رسانه‌ها چیزی نمی‌افزاید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین